onsdag 11 januari 2012

slutet är början på nåt nytt

usch vad jag  har varit trött, mår ju bättre men tröttheten e inte att leka med men det kommer väl det med. tar ju ett tag att komma ifatt efter en rejäl influensa o lite småförkyld...
nu har jag iaf inte mkt jobb :s på gott o ont... skönt med lite ledigt men hade ju varit trevligare om barnen också varit det...
å andra sidan hade jag behövt mer jobb för pengar behövs...
missa fyra extradagar bara för att jag var sjuk *suck* fattar ju att de inte frågar mig eftersom jag var sjuk men iaf retligt...
omändringar på stället jag e nu... assistenten som jag kom sådär överrens med ska sluta o ist kommer två andra. båda fasta så kommer ju före mig... känns lite mkt med fyra stycken som ska jobba där men ska väl gå det med...
nervös för att jag blir utan jobb sen när jag ska vabba när dottern ska operera sig men får väl se hur det går...

sammanfattning av år 2011 då??  känns som ett mellanår då inte mkt alls hände. Lite sur på mig själv för hade jag skärpt mig lite så kanske lite mer hade hänt men men...  kan faktiskt inte komma på nåt som hände... hmm nåt måste ju hänt...
min ena syster flytta till gotland o det skapade ju ett tomrum :s känns som jag kommit mer från systrarna i malmö också och det är också tomt...
kommer inte på nåt mer... umgåtts en del med svärsonen o lärt känna honom...
hann med några utflykter med barnen i somras... första gången jag promenerat i Köpenhamn hehe. pinsamt men sant...
jo började faktiskt beta av min skuldhög lite =)
och syster blev stödfamilj åt minstingen..

så nästa år då??
jag hoppas jag ska säga mer " det här har jag inte gjort förut" och då i positiv mening...
jag hoppas jag sak komma vidare i livet, i itt mål att bli nåt...
måste bli hälsomsammare främst för sonens skull...
ska bli bättre på ekonomin igen, inga onödiga impulsköp...
måste bli bättre på att säga vad jag tycker och på att fråga saker...
förhoppningsvis ska jag på min första utlandssemester, skaffa pass hehe.
minstingen ska antagligen operera sin skolios
mellandottern fyller 18.
stora dottern tar studenten... kanske flyttar hemifrån..? :S
minstingen har även börjat "mellanstadiet"
Älsklingen ska ev åka till irak för några månader... bli bortgift?? isf är jag singel igen :S
sen måste jag fylla mina tomrum lite också...
hoppas på ett händelserikt och givande år iaf... men saker händer ju inte bara av sig själv...

nu ska jag se färdigt hem till gården kolla till frysen jag frostar av sen är det dags att hämta minstingen.
idag åker älsklingen till tyskland, hoppas det funkar bra...  ska till sin systers bröllop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar