tisdag 17 januari 2012

inte så mkt

Känns lite bättre idag när jag fick fixat en del saker igår och inatt har jag faktiskt sovit bra hela natten kommer knappt ihåg när det hände senast...
fick ledigt när dottern skulle ner till sjukhuset iaf så det var ju bra, inte för att jag inte trodde att jag skulle få det.. men bara för det så kom gruppledaren på att hon inte hade ordnat nån som skulle jobba i helgen så då fick ajg frågan... o ja man sitter ju inte i sitsen att man kan vraka o välja precis... tänkte fråga stödsyster om hon kunde ha henne men äldste dottern sa direkt att hon ville passa henne av nån anledning så då hade man ingen anledning alls att tacka nej.. ja förutom att jag vill ha sovmorgon hehe...
fast ska ha en som ska gå bredvid hela helgen o det känns sådär e inte riktigt min grej men å andra sidan kan ju vara bra att lära känna henne om vi nu ska jobba på samma ställe.

sutti o fixat lite med beställning av min almanacka, hade ju inte råd i december att köpa nån så är halvhandikappad utan en nu... lite bökigt att springa rundor med väggalmanackan... jo man akn ju ha det i mobilen också men gillar inte riktigt det konceptet. vill ha det överskådligt på papper framför mig... håller mig till post it lappar i mobilen o på datorn hehe resten får vara på riktigt papper.

o nu ska ajg strax ta itu med sista städningen... ska gå o snabbhandla lite sen också innan jag hämtar minstingen. funderar på att storbaka imorgon var längesen o är välbehövligt... detta året måste jag verkligen försöka spara alla kronor jag kan för att vi ska kunna resa och leva hehe... dra in på onödiga utgifter iaf och hembakat är billigare för det mesta.... och drygare...

bestämt mig för att inte åka till gotland på sportlovet... vill men känner att det inte passar riktigt nu. dessutom har de ju inte sportlov samma vecka på¨gotland som vi har heller... ska jag bara säga det till syster också...

nä nu är det dags för en timmes ryck innan hem till gården...

o ska ajg klaga på nåt idag så är det dessa jädrans kramper som sitter i i gallgångarna nu i flera dagar o "magsåret" bara bråkar... magen skyller jag på det jädrans bryggkaffet... ska hitta en billig perkulator inom kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar