tisdag 9 augusti 2011

skönt att vara ledig

så då har denna lediga dagen passerat. mellandottern blev lite sur för att jag valde att stanna hemma men jag orka inte fara rundor dessutom behövde jag röja det värsta här hemma också, är ju inte så att hon städar ihjäl sig medans jag e på jobb... tyvärr...
nu ser det väl någorlunda ok ut ska väl klara sig några dagar medans jag jobbar. på tors kommer syster hit så hoppas vi kan gå härinne då utan för mkt problem hehe. ska bli trevligt att bara sitta o prata med en vuxen en kväll, är ju inte så man gör det var o varannan dag precis...
iofs så ringde min tidigare jobbekompis för nånkväll sen o ville prata av sig lite, ska se om vi kan ta nån fika om nån vecka.

iaf så var det skönt att bara vara hemma idag =) fick gjort lite pannkakor också till mellis så det blev lite över till minstingen som ska på utflykt med fritids imorgon. fylla med banan o nutella. och eftersom vi hade fler bananer liggandes så prova jag att baka en choklad o banankaka men om det blir bra vet jag inte för vi hann inte smaka den...

nu slappar jag abra lite med ett glas rödvin men e väl inte så lång tid kvar tills man måste sova... jaja snart bara en vecka kvar, halva tiden....

lite tråkigt är det för tankarna som snurrar runt i huvudet dagtid e ju alltid som bortblåsta på kvällen men e väl bara min hjärna som lägger av...

har inte hunnit beställa sakerna till dottern än, jag tycker nätshopping e jobbigt... tacka vet ajg kataloger så det skulle alla ha så man ser bra... elelr aj e väl helt enkelt gammeldags som gillar papper...
hittade sötaste kramdjuret men kan man köpa ett sånt till sig sj?? var en liten highland kettle tjur. har alltid älskat de korna sen ajg som väldigt liten fick ett par såna till min bondgård.ja leksaker alltså :p

vill göra om här hemma, detta återkommande... lite mer pengar, gärna nån med bil o borrmaskin hade varit bra hehe.

o så vill jag ut o resa, se världen... har inte brytt mig så mkt om sånt tidigare men senaste åren bara längtar jag mer o mer ut... men ja det e ju pengar, sällskap... o ego som jag e vill jag inte åka med minstingen så måste man ju ha passning... jo visst hade kunnat åka med henne också men skulle vilja ha bara egensemester... men visst hade varit mysigt med familjesemester också... hade man fått tag i epngar kanske man hade kunant lura med sig syster så kunde hon ju tagit hand om minstingen haha.
vi är alla så otroligt glada att vi bytade stödfamilj till syster ( ja kanske inte när vi ska pendla med snöstorm i vinter haha) men nackdelen e ju att jag inte kan umgås med syster då ju eftersom hon e avlastningen...
jaja saker löser väl sig efterhand just nu är ju inte ekonomin till för varken ena eller andra, eller jo håller på att spara så vi kan byta ut lite möbler här men får se när det blir. skulle vilja måla om lite o sånt också... fast då måste jag ju gå till en färgaffär o se ut som en idiot när jag inte vet vad jag vill ha :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar