onsdag 27 juli 2011

utomlands igen

idag begav vi oss till danmark igen. svärsonen skulle iaf köpa öl så då tänkte vi varför inte göra en utflykt till helsingör. kna ju säga som så att det inte bara var vi som ville åka till danmark, jisses med folk...

men över kom vi med båten o sen begav vi oss till öresundsakvariet, var litet men trevligt. dessutom fick man klappa kräftor, sjöstjärnor, anemoner o fiskar. detta uppskattade minstingen. sen promenerade vi runt lite o shoppa lite. fattar inte hur det kunde gå så mkt pengar dock  :s men men...
hittade en liten present till syster som tack också.

lite störigt att de ringde från jobb idag, ville jag skulle jobba på favorit stället men jag fick ju tyvärr tacka nej. dels hade jag ju redan bestämt med barnen, dessutom lite svårt att hinna skaffa barnvakt och komma in till stan på en kvart... jaja får väl hoppas de ringer fler gånger...

nu har jag precis betalt räkningarna, som tur är när det blev mindre pengar än tänkt så var det inte så många räkningar denna månaden, skönt =). ska försöka lägga undan lite till möbler som verkligen behövs... ska försöka få det att räcka till nån utflykt till nästa vecka då jag har mina sista lediga dagar denna månaden, sen om en vecka så är det bara jobb som gäller igen :S

imorgon måste vi handla lite, maten e ganska slut. känns som en onödig o tråkig syssla när man e ledig spec när det tar tid o är tröttsamt men men snart har ajg en affär nära på gott o ont hehe. sen får vi se om vi gör nåt på em eller bara tar en lugn hemmadag o på fre hoppas jag vädret håller i sig så vi kan gå på festivalen tills barnens pappa hämtar dem. själv ska jag jobba i helgen men hoppas syster kommer upp minst en kväll iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar