lördag 9 juli 2011

vill så mkt

sitter på balkongen o myser med lite islatte och dottern. har nyss fixat hennes hår. börjar bli rätt bra på det =)
skönt att bara sitta här ute men synd att jag inte får fixat till det här som jag vill :s Nu verkar jag inte kunna beställa hem möblerna jag hade behövt/tänkt heller för att fk "snodde" mina pengar. jovisst det e som det ska vara men lite surt när så mkt försvann med en gång. ibland har man liite förståelse för folk som säger att det inte lönar sig att jobba när man lever på bidrag. men å andra sidan tjänar jag väl hellre pengar än håller på o fittar med fk. känns som det kommer att bli att betala tillbaka rejält på bostadsbidraget för förra året trodde ju inte att jag skulle få så pass mkt jobb som jag fick.
jaja den dan den sorgen men lite störigt att när jag äntligen fått till en budget så sket det sig...

i övrigt sitter jag o dottern o laddar om tills vi ska göra vid oss. dottern ska ut med några kompisar och jag ska ner till syster i malmö. o såklart när jag ska dit där så får man nån krämpa. just nu är det, förhoppningsvis, ägglossningsvärk utav bara den. o hypokondriker som jag är tror ju genast att det är livmodersinflamation bara för att jag e så " rädd" att få det igen för fy fasiken vad jag mådde dåligt då. nu har jag ju mått illa ett par veckor också så då kopplar jag det direkt för det gjorde jag då också men fram tills igår var jag övertygad om att det var järnbrist för av nån anledning har det nog blivit lite för lite med järnmat här.
nåja den som lever får se =)
till malmö ska jag iaf och kul ska jag ha... om jag har råd haha. fint väder e det också. fast e bättre med ruggig höst. ajg har verkligen inget att ta på mig o definitivt inga utesommarkläder...

borde kanske sova middag *gsäp* sovit dåligt två nätter nu o det kan jag skylla lite på älsklingen.
igår fyllde jag faktiskt på lite järn då vi drack mango o jordgubbsdrinkar :p har ju bara haft bacardiflaskan hemma över ett år så börja bli dags att öppna den...

nnej om man skulle, måste ju fixa nån liten övernattningsväska också...
imorgon e min lediga vecka slut för då kommer minst en av "småbarnen" hem, sen mån mårgon åker äldste dottern till pv igen. o så lär väl mellandottern komma hem igen. jämnt flöde...
tror nästa vecka blir lugn inga pengar o ingen ork hehe. ska iofs till sjukhuset två dagar med minstingen och ska jobba tre dagar så inte så värst mkt tid över iaf... o så ska minstingen till syster för att övernatta förstaq helgen... känns sådär att vi inte hunnit med nån inskolning... men men kommer nog gå bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar