torsdag 28 april 2016

ingen höjdar start

Vakna imorse med bara en massa negativa tankar i huvudet som att jag är misslyckad, fet, ful, gammal, värdelöst, skitliv....  Man kan ju börja dagen på bättre vis men det var ju bara att ta sig upp iaf. Kan väl inte direkt säga att dagen än så länge varit toppen och det är ju inte så att jag gör något för att det jag tycker är dåligt ska bli bättre heller. Och jag måste verkligen komma hemifrån för att plugga. gör ingenting hemma så jädrans svårt att komma till skott :/

Mer positivt var titten på sonens förhoppningsvis kommande gymnasieskola. Jag hade ingen större uppfattning om skolan, inte sonen egentligen så mkt heller men det verkar vara ett bra val. Är en lite skola till yta sett men verkar ändå gå en del elever där. Har ett litet annat schemaupplägg som verkar uppskattas. Ist för långa dagar med håltimmar osv så har de komprimerat schemat med bara korta fem minuters raster mellan lektionerna på så sätt går de bara halva dagar. ena veckan 8 till lunch andra veckan lunch till ca 17 och de lediga em och fm ska ägnas åt det egna pluggandet på så sätt kan man slippa att plugga efter kl 17 på dagarna och ha lediga kvällar. Detta gör också att lokaler kan utnyttjas mer och alla elever är inte på skolan samtidigt. De har ju ingen egen gympasal och deras matsal ligger i en fritidslokal undertill. Elever och rektorn verka trevliga. Tyvärr fick vi inte träffa några lärare men enligt senaste enkäten de gjort på skolan så var lärarna det bästa med skolan, schemat näst bästa. Ligger bra till då sonen bara behöver ta en buss till och slipper byta till stadsbuss. Är ingen utemiljö på själva skolan men ligger precis bredvid en park där även stadsbiblioteket ligger. Jag tror det blir bra =) Bara för mig det blir sådär för vem ska ta minstingen varannan vecka om jag har långa dagar :p men men det får ordna sig på ngt vis det med.

Nä lite lunch sen ska vi iväg och fixa pass till sonen. Hoppas bara det hinner bli klart i tid, har ju hört att det kan ta lite tid med det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar