tisdag 5 april 2016

Inte som planerat

Är inte klokt vad många dagar som glider mig ur händerna genom att inte bli som jag planerat. Hade det inte varit för att jag tänker använda mesta tiden åt att plugga hade det inte gjort något.  Idag skulle jag pluggat, men... Dottern kom ju hem inatt från att ha varit i Indien och jag var rätt förkyld imorse... så... ja... inte så mycket pluggande.
Men i em har andra dottern och systersonen också varit här så har vi tittat på bilder från resan och ätit sötsaker från indien med betoning på söt, not my cup of tea. ja vi har druckit indiskt te också. Och dottern la en tvål från Indien i badrummet och vi kan säga som så att den luktar och att hon får köpa en tvålask till den saken. Själv fick jag en sjal, halsband och örhängen =)
Och med tanke på hur lätt det gick för henne att resa även om hon hade fördel som hade en indier som hon var med där så tänker minsann jag att jag också ska resa... ja när jag fått ihop pengar.
Vilket leder till en sak jag tog tag i idag som inte gör att jag sparar pengar till någon resa men finns viktigare saker. Jag maila min chef om att jag ville säga upp mig. fick till svar att det var roligt att pluggandet gick bra och att hon skulle skicka blankett. Jaha liksom var det allt?
Som det ser ut nu och om överklagandet inte går igenom vilket assistenterna försöker få till så finns inte mitt jobb när året är slut då har det lagts ut privat. Visst man kan kanske få följa med om brukaren vill det men så mycket sämre villkor så...  Ja om jag gör rätt eller fel lär väl visa sig men nu har jag velat detta sen jag började skolan så ja inget förhastat beslut. Jag vill inte gå där och må dåligt, jag vill fokusera framåt, vara glad.

angående mitt förra inlägg och mitt öra så överdrev jag faktiskt inte. På lördagen boka jag faktiskt tid på jour vårdcentralen då allt blivit värre och jag inte orka mer. Med tanke på att det tar mig två timmar ca att ta mig dit så var det angeläget.
Läkaren höll med. Kände först på halsen, titta i friska örat för att ha något att jämföra med och stanna till när han såg mitt dåliga öra med ett långsamt jaha, här behövs inte titta in för att se att det är svullet. Men trumhinnan såg bra ut iaf men resten. En väldigt ilsken örongångsinflammation. Det blev kortisonörondroppar och tack vare att det spridit sig till ytterörat och en bit framför örat så fick det bli intensiv antibiotika kur också. Hade jag väntat en dag till hade läget varit lite allvarligare men han trodde jag skulle klara mig med den antibiotikan och det har blivit bättre så skönt det =) Men jag gillar inte örondropparna lägger sig som ett lock i örat som vägrar försvinna men annars så.
Men shit vad det gjorde ont, sjukt ont. vilket läkaren sa flera gånger också att det här gör riktigt ont. Jo tack jag har märkt det.

Trött på älsklingen för tillfället sugen på att byta till en annan modell med andra villkor.... Men marknaden i min ålder är rätt begränsad känner jag. Vart hittar man nån?
Leta i sommar kanske :p
ser framemot en ledig sommar, fattig ja... men ledig.... hämta ork, hinna ifatt mig själv, umgås massa med barn och barnbarn utan plugg i baktanken hela tiden.
Men först ska det pluggas massor innan vi når dit men känns kul förutom en omtenta som inte alls känns kul men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar