onsdag 27 april 2016

Kapat av

idag var det möte på familjerätten, äntligen får man säga även om det är jag själv som inte tagit tag i det. Ska inte ropa hej än då utdrag måste kollas från socialregistret men ska ju inte finnas några hinder och då kan socialsekreteraren skriva på papperna och jag få ensam vårdnad. Äntligen!!!

Ändå är det så jävla sorgligt. Hur han kan sitta där och bara låta mig få vårdnaden utan protester. Att han bara okej när hon säger att om jag dör så kommer rätten avgöra vem som ska få vårdnaden om dem, att han avsäger sig alla rättigheter angående barnen. Ingen insyn inget att säga till om. Det har ju visserligen varit så i många år nu ändå då han inte brytt sig, det enda han vet är ju de papper han varit tvungen att skriva på. På frågan varför han inte träffar barnen uppgav han avståndet. Ja att ta sig en sträcka som varar lite mer än en timme är ju verkligen ett skäl för att inte träffa sina barn, eller inte! Jag fattar inte hur man kan göra så. Han inte ens fråga hur det var med dem även om han hämta mig och lämna mig så vi var ju ensamma ett par stunder. Innan jag gick hur bilen så sa jag att han var alltid välkommen om han ville träffa dem och han bara hmm'ade. Nähä inte det sa jag då. De är väl i skolan nu iaf men du kan hälsa till dem. Ja att jag är ledsen att deras pappa är ett r-vhål möjligtvis. Blir så ledsen bara och arg. Mina fina barn men vi kommer klara oss bra mkt bättre nu utan den kontakten även om han satt på mötet och sa att han brukar ha telekontakt med sonen. ja 1-2 sms i månaden som sonen motvilligt eller inte svara på.
Längtar tills jag får papperna sen är han historia i denna familjen.
Är det nåt jag inte gjorde så bra var valet av fäder till mina barn visade det sig. Men å andra sidan hade det inte varit så så hade jag inte haft de barn jag har på gott och ont :p skoja alltså.
Mig ska inte barnen få slippa iaf även om de kanske hade velat ibland.

Jag e så sugen på drastiska förändringar, av mig själv, mitt liv, mitt hem....
Kan ju börja med att jag måste bli disciplinerad och börja PLUGGA och det helst för flera dagar sen.
Älsklingen var är igår och det där måste bara kapas...
jag måste ta tag i mig själv.
Fokus på ekonomin. Och att göra fynd på saker som inte är nödvändiga är INTE att spara pengar.
storstädning och sortering är ett projekt som ska slutföras i sommar.
Sommaren ska bli en nystart.
Vill bara skrika och krypa ur mig själv som en ny varelse.
kanske hade hjälpt att skrika lite ;)

Sen ett lite önskemål, lite finare väder hade varit nice med liite bättre väder. Vet att det är april men är i slutet jag vill inte vakna till snöstorm då. Vi hade plockat undan tjockaste vinterkläderna men de fick ju komma fram igen.

nu är det snart dags att ge sig iväg på möte i stan på gymnasieskolan där sonen ska börja i höst. kan ju bli intressant. får hoppas det känns bra. Sonen har i princip själv beslutat vilken skola och vilket program även om vi pratat lite om det. Han är lite knepigare än de stora barnen man vet liksom inte riktigt var man har honom. Men blir nog bra bara han blir lycklig så =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar