måndag 6 juli 2015

en händelserik vecka

Dagen som man ibland tvivlade på att den någonsin skulle komma kom. den sista veckan när man visste var varje dag som de sista dagarna i en graviditet, evighetslånga.
Till slut blev dock allt packat, det blir bra mkt mer än man tror. stora sonen hjälpte till och efter några timmar så var allt flyttat och sonen skjutsa henne till en inhandlingsrunda av mat också. själv hade jag den jobbiga uppgiften att vara barnvakt. roligt också att det var sommarens första varma dag.
jag och minstingen tog oss till lght när allt var klart och yngsta sonen mötte upp. Sen var det lite sorgligt att lämna. Mellandottern kändes med ens så liten och barnbarnet blev lesset och börja gråta i fönstret. Men det gick bra. Hon börjar så smått komma iordning, vissa saker gör det lite svårare men blir nog bra. Här hemma kändes det otroligt bra iaf. Lugnt och skönt.
Torsdagen ägnade sen jag och hemmavarande sonen åt att få vardagsrummet beboligt igen och det var ett jobb att bita i, spec med värmen. Det var minst sagt skitigt då det dels varit svårstädat och då mellandottern på sin halva inte var pedant direkt. men framåt kvällen en del svett senare var vi klara, så skönt och så mkt lättare att andas. Putsade samtidigt fönster och tvätta gardiner i två sovrum också. Dagen efter fick jag även fixat till lite på stora toaletten där mkt av hennes saker funnits så nu fick jag bra med plats där med, skönt =) Finns bra mkt mer att städa iordning här men det får jag ta efterhand. Dottern har redan varit här på fika två dagar så lär nog få se barnbarnet och dottern en hel del i alla fall.
I morse var jag barnvakt. barnbarnet kom redan vid halv sex och då var jag ju redan vaken. Lyckats sova 4 timmar inatt så känner mig lite sliten. barnbarnet kom till min säng och sedan låg han på min arm och myste i trekvart =) sen var det upp leka lite med moster, kasta runt med mormors ljuslyktor, springa och gömma kontroller, ut i badrummet och visa mormor att man på dagis lärt sig ta fram pallen själv och tvätta händerna själv osv tills mormor tyckte det var dags för dagis :p

varma dagar men inte kommit iväg till stranden och idag är det inget strandväder.
syster kom på lördagen (den stackaren glömde sin väska på tåget men gick bra ändå) På kvällen åkte vi till ekebofestivalen. Det var roligt att komma ut för det var länge sen men det var också väldigt längesen vi var på ekebofestivalen. när man börja räkna efter. var säkert en 8-10 år sen vi var där några år i rad. Det var roligare förr. Men vi hade kul ändå och kändes så bra att bara vara jag för en kväll, inte mamma/mormor. dock var vi lite klena och gav upp redan vid ett började bli segt då. men vi hann med att dansa, sjunga oss hesa, och hoppa ( så min stackars hälskada från en annan utekväll blomma upp).vi börjar bli gammla. prata en del om tidigare äventyr och inser att det som inte känns så långt borta är nästan tio år bak i tiden. då var jag mer i ålder med vad min syster är nu. Vi har ändå haft en del roligt =) kände mig inte gammal i lörkväll heller. dessutom var det skönt att bar ha roligt och kunna släppa tankarna på annan skit. syster sov hos mig och på följde en väldigt varm och slö söndag.

I fre kväll var älsklingen här. skönt när man inte har mellandottern i vardagsrummet längre. eller kunde varit om saker och ting varit annorlunda. jag försöker tänk rätt men men det är inte alltid det lättaste. skulle kunna skriva mer men jag vet knappt ens vad jag tycker/känner. Finns saker jag skulle vilja ha svar på.men får kanske bara acceptera faktum som det är. ja bara ta en dag i taget. måste försöka hålla mig sysselsatt istället för allt grubblande. är så ledsen men samtidigt så ja det skulle väl bli så här nån gång, eller...  finns så många kloka ordspråk på hela internet så får fokusera på såna hehe. jag överlever.

i veckan får jag förhoppningsvis ett positivt besked att fokusera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar