torsdag 16 juli 2015

Riktigt riktigt skönt

När jag skulle åka igår sprack vädret upp och det blev solsken, genast mycket bättre. Kom lyckligt ner till malmö med min tunga väska.
Checkar in och får ett jättefint rum, ljust och fräscht.
Jaha o sen då...  Fick bli en runda till systemet o inköpa lite rosé e det sommar så är det. Hängde lite på rummet o sen promenera jag lite i området, in i lite affärer, en runda förbi ett fullpackat lilla torg. Hitta en alldeles tom restaurang på gågatan så den tog jag. God mexikansk mat till humant pris. Jag t.o.m lyxa till det med en öl till maten. Såg ett uppträdande, Malmö sommarscen som var underhållande :-) sen en runda till hotellet igen. Hade tänkt gå ut o utforska mer men en trött jag somna halv elva ovh orka inte alls gå ut.
Idag vakna jag sju alldeles för tidigt orka inte mig upp förrän efter åtta iaf. Åt massa god frukost. Hängde på rummet försökte somna om men den spärren som säger attan inte borde sova släppte inte. Istället tog jag bussen ner till scaniabadet. Promenera därifrån ner till ribbersborgs kallbadhus och strand. Blev lite lunch innan jag vände tillbaka och passera en park innan jag återvände till rummet.
Där blev det lite spa, ansiktsmask, peeling av hela mig, hårinpackning osv. Så fräsch igen mötte jag upp syster för hon skulle shoppa. Nu sitter jag i ännu en park där syster tränar. På en bänk i skuggan vid en sjö :-)
Jag njuter av att få göra vad jag vill förutom pengabegränsning, att inte ha en massa som borde göras.
Är bara så skönt.
Älskar Malmö eller det jag sett av staden. Klart ingen stad är perfekt. Här e många fina hus, massa grönt, allt vatten hav, kanaler, sjöar. Jag trivs p snart blir det liiite min stad också när jag ska plugga här :-D
Visst lite Jar jag väl tänkt när jag suttit i mitt dubbelrum att det varit mysigt att ha någon bredvid men ja...  Älsklingen e så svartsjuk när jag e i Malmö haha. Men nä "tyvärr" har han inget att oroa sig för.
Var trevligt träffa syster idag iaf finna ju en gräns för ensamhet hehe.
Imorgon får jag pengar o vill shoppa...  Vill o borde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar