fredag 24 juli 2015

On the way again

Så då var man på väg hem efter sthlms turen.
Veckan börja med två inte så roliga jobbdagar ac så många olika anledningar. Så trött på många olika faktorer där. Jag vet inte hur det blir med semesterdagar osv nät man har tjänstledigt men de två dagarna börja jag fundera om jag måste jobba hela somrarna är det fel att säga upp sig hehe. Men nej har ju inte bara mig själv att tänka på heller så får vackert stanna kvar som trygghet.
På tiaivällen fick vi packa o sen på ons gav vi oss av. Resan gick hur bra som helst, inte så mkt folk och bra platser för oss själva :-)
I sthlm vänta norrländska släkten på mina barn så efter toabesök för alla var det dags att säga adjö och jag gav mig av med dottern som också hade mött oss.
Tog en liten runda i sthlm såg bla Kungsträdgården sombjag inte sett innan. Skulle hitta nåt ställe med islatte men var omöjligt haha. Så köpte dricka och tog tåget till dottern är ändå en timmes väg från sthlm central. En bit på väg hoppa svärsonen på som slutat jobb.
På torsdag regna det och vi var slöa. På en madrass på ett köksgolv kunde jag tydligen sova iaf. Var halvaken men kroppen vägra röra sig upp fölräns kl var nästan tio.
Sen bestämde vi oss för att åka till Nynäshamn. Det är där dottern tillbringar sin tid för tex provtagning, handlar, bibbla osv. Så kul o se. Först begav vi oss till dollarstore. Kul affär apec om man haft mer pengar o större resväska hehe. Köpte lite smått bla pennor o mappar till skolan :-) liten fika o så blev klockan rätt mycket. Men vi missa bussen så då begav vi oss på promenad till centrum (en bit att gå) och sen vidare till hamnen. Riktigt fint och mysigt så glad att vi gjorde det. Och ist för att åka hem direkt gick vi lite ivhamnen och tog sen öl innan vi åkte hem. Jag är ju ingen öldrickare men nån på sommaren. Verkligen skön runda :-D
Idag blev det inte mkt mer än att åka in till sthlm och få mig på tåget. Kommer komma hem sent och jobb imorgon men men.   Skulle våldgäatat syster ist kom jag på nu och åkt därifrån till jobb. I min planering när vi köpte biljetter så skulle jag sovit hos älsklingen men men...
Varit sköna dagar hos min dotter iaf men tiden gick snabbt.

Dåliga var att jag ringde o fråga fk var mina vabpengar tog vägen och det visa sig att de skickat löneförfrågan till jobb som de inte besvarat än så när de pengarna kommer får man se... Det var min semesterkassan :-( så jävla tradigt, less man blir... 
Annars så bra.
Nu väntar massa jobb och ensam hemma till onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar