torsdag 2 januari 2014

nytt år, nya tag

Ja då var man inne på det nya året men kan inte direkt påstå att så mycket nya krafter har dykt upp än men vi har ju fortfarande lov så får slappa lite till =) Ja förutom imorgon då man måste avbryta ledigheten o jobba en ynka dag, blir segt  men men får gå det med.
Har lite saker som ska tas itu med idag, lite pappersarbete o så måste jag sätta igång med skolan, läraren är inte så imponerad minst sagt :s
Var nere hos min ena syster i malmö på nyår. var lagom trevligt :) Sen har hon ju en liten bebis så då blir det som det blir. var bara jag o minstingen som åkte ner. Sonen är hos sina kusiner, mellandottern var på fest med fadern till det väntade barnet, skulle väl försöka ge det en sista chans men blir nog en riktig hemflyttning så får vi ta det härifrån. stora dottern var hemma hos sig o hade lugn nyår o vad jag vet skulle äldste sonen också ta det lugnt så man hade inte så mycket att oroa sig för.
Sov över hos syster o tog en slappedag innan vi åkte hem. Måste träffa mina syskon mer känner mig så mkt gladare efter jag gjort det spec en del av dem så får väl lägga lite pengar på det då...

Älsklingen kom förbi på nyårsaftons em, var här nån timme o sen körde han oss till stan o tåget. Känner mer o mer att kärleken kommer inte räcka till, inte för nåt mer... Ja jag älskar honom o jag tvivlar inte på att han älskar mig heller men jag kan inte glömma o leva med några småsmulor är inte det jag vill. Och han tycker inte jag är rolig heller som är fixerad vid den saken han inte tycker vi ska prata om för det har inget med oss att göra. Kulturkrock deluxe. är så mkt annat också så... Inte hört av honom sen dess heller så kanske han också inser eller så e han bara inte själv...

satt här alldeles ensam igår kväll när jag fått i säng minstingen. Att jag fick så jädra ont i magen o nästan kände mig sjuk gjorde inte saken bättre men jag kände mig så ensam bara. Skulle velat ha sällskap i tvsoffan, någon att lägga mig med och någon att vakna med. Fast jag ändrade på det så blev kvällen helt ok. Att det var rätt skönt att bre ut sig själv, välja vilken film jag vill, göra som jag vill. Ingen som la sig i, läsa i sängen så länge jag vill, vakna när jag vill... Ska njuta lite av det istället så länge. Som det ser ut nu så kommer ju mellandottern att landa här igen för en längre vistelse och det kommer kräva en hel del energi så får prioritera den situationen till att börja med. en situation som jag inte ens vet hur jag ska handskas med.
sen blir det till att fundera ut hur jag ska göra med utbildning osv för detta året eller om jag ska ta tag i det nästa år men om jag inte kommer in då så är det ju kört...
o så måste jag ta tag i hälsan minst sagt.
kärlek får ligga längre ner på listan. inte den minsta stress över den situationen. Kanske satsa på att leva som singel andra halvan av livet.
Nu ska jag ta tag i dagens todo lista o sen får vi ta en runda till affären för inte mkt mat här hemma om ens någon. Ingen fantasi alls heller till att komma på någon... Giter inte laga nån och är inte sugen på någon heller så då blir det svårt.
Igår var jag så sugen på kinabox och tänkte handla det efter vi åkt tåget hem o så hade de såklart stängt trött man blir så stekte bara ett par hamburgare när vi kom hem. Det är ungefär på den nivån det ligger...
Svårt att planera när man inte vet vem som ska vara här heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar