lördag 11 januari 2014

aningens arg

En aningens arg på mig själv för att jag e så trött o seg för att jag inte kommer igång, med nånting. Fast försöker vara lite snäll mot mig själv och skylla på att det är sviterna från de senaste månaderna som gör att jag e så trött.
Det har ju varit lite upp o ner, en del stress o en massa känslor.
Är ju rörigt än vet ju inte hur det blir med mellandottern så känns som det bara hänger i luften i ett mellanläge o man bara måste vänta, det är så störigt. Men liite goda nyheter så får hoppas att det blir så men inget hundra än så bara fortsätta att vänta.
Tråkigt också att det som verkligen ska vara bara lycka både för henne och mig överskuggas av allt runt omkring. Men vi har haft ett par dagar då vi bara myser o ser framemot. Letar saker, planerar, tittar på guppande mage.
Minstingen e hos sin bror denna veckan. Det är ju inte så att han inte känner henne men han har ju inte tagit hand om henne som hennes övriga syskon har, han har ju inte bott hemma på fyra år heller och var lite frånvarande större delen av de åren. Så nu när en massa saker dyker upp ang minstingen så ser man det lite mer utifrån att det är bra mkt mer jobb med henne än vad man tänker på när man är van och uppe idet. så nog nyttigt både för honom o mig. Det är så mycket med kommunikationen tex allt man får avlösa på henne för att förstå vad hon vill och inte vill.
Inte för att lämna ut henne men man kan säga att det blev en stor olycka i sonens soffa i fm... sonen tog det dock med fattning men blev mycket tvätt för den stackaren o hans soffor som e alldeles nya i princip :(  Men men han får ju betalt för det iaf hehe.

började jobba idag... småsegt men funka, tråkigt gå upp bara men jag behöver väl komma lite iordning igen känner jag... Måste sätta in en jättestöt i pluggandet med.
vill umgås med folk, ta en fika eller nåt. så tråkigt när alla ens syskon bor så långt borta blir aldrig nåt spontant och definitivt inte för en fika bara... I de flesta fall blir det övernattning för att det ska kännas lönt och det är ju mysigt det med men att bara umgås nån timme då o då hade inte varit fel det heller men nu är det ju som det är så inte mycket att göra åt det...

måste ta tag i saker och ta lite mer kontroll även om det just nu finns en del jag inte kan bestämma över.
skulle vilja åka hemifrån och komma tillbaka hem igen nystartad men det kan man ju bara drömma om det med. Ibland känner jag mig bara så slut att mer eller mindre alltid vara omringad av folk som behöver en som suger energi.

Nä nu ska jag o dottern se en film är vad denan huvudvärken orkar med o sen sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar