onsdag 8 januari 2014

inte så illa...

Så då var vardagen igång igen och jag har letat fram datorn vilket jag borde gjort för längesen med tanke på att jag är på väg att få F i kursen pga att jag ligger så mkt back men får se om det går att jobba ikapp sig denna veckan.
Lovet har varit helt ok vissa stunder bättre än andra. Har hunnit med att träffa de flesta syskonen o de flesta syskonbarnen och pappa vilket känns bra. Sov ju hos en syster på nyår, brossan o hans barn sov över en natt, en annan syster o hennes barn sov över ett par dagar, en syster o ett par av hennes barn träffa jag hemma hos pappa en dag så varit full rulle men även några dagar med nästan tomt hem o pyjamas hela dagen.
Var ju ett tag sen jag träffa systern från Gotland som nu sov här ett par dagar men det är på gott o ont med de flesta av mina syskon att man märker inte av tiden när man väl träffas men visst vissa saker hade man önskat man slapp när det gäller just denna systern men hon gör ju inte det för att vara elak, hoppas jag men ibland kan man känna sig en anings överkörd även om jag försökte stå på mig mot vissa kommentarer. hann knappt umgås iaf med alla ungar över oss hela tiden går ju inte att prata privat typ hehe. men var trevligt iaf =) Det var sådär att hunden var med utan att hon frågat först, kommentaren på det var att hon inte fått ta med den om hon fråga. o jo jag tycker om hunden o har alltid gjort men helst ska den vara på hemmaplan då :p Förutom att dregla ner allt o göra minstingen nervös (som inte gillar hundar nåt vidare) så åt den vid ett obevakat tillfälle upp ett jättefat med julgodis och kräkte på min matta som är det näst dyraste jag äger :( stor jävla fläck. men men... Sen kunde man bespara sig kommentare som "vad är det för gummidräkt?" när jag tog på min jacka som jag är jätteglad att jag fick, "du har så många tacky saker så det nästan är hemtrevligt" vad är det för korv? inte rätt märke" "varför lägger du pengar på en massa skit" med hänvisning till julpyntet i mitt fönster. men det är ju som det brukar men finns en anledning att man inte vill laga mat till henne haha. Var lite andra saker med men de har jag inte sagt till henne så får väl vara så... Men mysigt att träffa barn o syster iaf =)

Lite skönt ändå att allt socialt o trevligt är över haha, nu ska jag försöka få ordning på hemmet o komma igång med en ordentligt städning. när jag orkar :)
O så måste skolarbetet komma igång men ska bli kul det med. Känns till och med ok att jobba igen. jobba ju för några dagar sen utan problem :p Lite mer taggad efter mitt merarbete samtal.

Tråkigast nu är ekonomin som inte alsl verkar rätta till sig. Kronofogden tar i ena änden o in andra kommer skulder till för att pengarna inte räcker, onödig spiral bara. riktigt så illa är det väl inte men nära på. Snåla lite nu under våren, försöka iaf men sonen behöver skor o två barn som fyller år o snart kommer barnbarnet.
Jag o mellandottern kommer för tillfället inte alls överrens Suck men har vi tur så kommer det kanske goda nyheter nästa vecka. Man vill ju hoppas men man vet ju hur det brukar sluta...
Skönt att minstingen är tillbaka i skolan för jisses vad hon varit kloss o pratat en massa hela lovet speciellt när vi varit ensamma men mysigt också men uttröttande minst sagt. Dock överlycklig att hon äntligen kan sova på morgnarna så vi har inte vaknat förrän 8-9tiden så skönt =)
Nu önskar jag mest av allt för detta året att mellandottern hittar ett ställe att bo på för allas skull!
så att hon kan komma iordning med sitt liv o jag o minstingarna med vårt.
Känns konstigt när jag tänker på att äldste dottern inte kommer hem denna gången men får vänja mig.

Hälsan har vi inte tagit itu med än detta året men ingen stress än eller... Lite orolig för en kroppslig sak men hmm... jag går ju aldrig till läkaren heller även om jag känner att jag borde kolla upp detta men... stor tröskel... ignorera funkar också...

Kärleken? Känner mig mer o mer över älsklingen. svarar allt mer sällan. Känner mer o mer att det ger inte mig något längre så varför. kärlek på det viset är inte vad jag eftersträvar o ju längre det går desto sämre avslut. trots det var han här några timmar idag och nja... Efter allt som ligger mellan oss numera har jag stängt av en massa tror jag o hur kul är det då? så ja går inte fort men avslut lär det bli även om jag tvivla ett tag...
Vet inte om jag nämnt det här men finns en kille jag nog pratat med ca 2år på nätet i perioder, inget kärleksfjams då alltså utan bara roligt o lite flirtigt. Igår prata vi i tele första gången eller ja vi prata genom skype en gång men dålig Connection så hörde inte mkt... Men han var verkligen så rolig att prata med. sådär alldeles lagom lättsamt. Inget som kommer leda till nån sorts förhållande men nån att tänka lite på o le utan att kära ner sig. Har jag ju gjort innan lett o tänkt på honom alltså men han var så rolig att prata med, väldigt mkt i sättet som älsklingen var i början (som jag kände honom) fast nästan roligare då inga känslor inblandade.
nackdelen var att när vi pratat, över en timme försvann oroväckande snabbt så hade  min trötthet gått över o det var helt omöjligt att somna. Så seg idag o tog en extra lovdag åt mig själv men imorgon då, ja då är det ordning som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar