lördag 18 januari 2014

Tystnad råder

Fast jag är trött e det så skönt att sitta uppe när allt e mörkt och tyst. ja helt mörkt här inne är det inne, vi har fortfarande julgran och ljusslingor uppe och så lite tända ljus på det. Måste väl ta ner julsakerna i helgen men jag stressar inte fast julen för längesen är över så är det mysigt här (ja eller tacky beroende på vem man frågar).
bara jag o minstingen hemma. Myst med godis och spelande. Men det var rätt mys när man fick i säng den lilla pratkvarnen också. Vi såg på spåret (mest jag) och sen skavlan fast under det gick jag o la minstingen med.
Sen tänkte jag utnyttja mitt medlemskap i netflix med. vet inte riktigt varför jag gick med men varit med flera månader och först för ngn vecka sen såg jag en film med mellandottern som var kass. Så med stor vånda skulle jag välja ännu en idag och nja riktigt bra var väl inte den heller, får nog satsa på nån serie istället. Filmer är inte riktigt min grej, blir ofta rastlös och vill helst läsa en bok samtidigt :p Böcker är så mycket mer min grej.
men bara tanken att ajg kunde sitta här själv o välja själv vad jag skulle göra var nice.
mellandottern e fortfarande med barnets pappa...
sonen åkte iväg med kusinernas pappa för att hämta kusinerna, för att sedan åka hem till deras pappa. Blir en tripp på många timmar och i detta vädret, känns inte ok alls.
Idag har det snöat på riktigt här. Älska sonen i morse som säger att han får svårt att gå ut. Nu ska jag inte beklaga mig men det är ju rätt skönt att sonen inte vill handla i tid och otid men jag har sagt ett antal gånger att vi måste åka och köpa skor men icke de han har funkar säger han och killen e ju 13 o borde veta så jag har inte kollat hans skor så noga om man säger så. Imorse visar han mig att sulan har lossnat under halva skon!!! Hur fasiken skickar man ut ett barn i det?? Ingen fara säger han o tar plastpåsar på fötterna men visst skulle vi kunna o åka o handla i em... mmm....
Nu hann vi inte det iaf eftersom det bestämdes att han skulle med till kusinerna tidigare än vi trott och med kollektivtrafiken hade vi inte hunnit fram o tillbaka. Så bara in i skåpet och rota fram eltejpen och tejpa hela skon, synd bara att skorna var gråa och inte svarta. White trash när det är som bäst eller något. Hoppas han kommer hem tidigt på söndag så vi kan fixa då för annars vet inte jag när jag jobbar mer eller mindre hela nästa vecka. kul kille, verkligen...

så här när hemmet är tomt eller barnen sover så är de nästan som bäst :p nädå men man hinner sakna dem lite, tänka på alla deras goda egenskaper, allt det braiga, det som känns som kärlek i hjärtat. Min älskade skitungar. Tänkt ändå att man har skapat ett antal människor. det är stort om man blir så här småfilosofisk under natt timmarna.
Vi är lite töntiga eller gulliga beroende på hur man ser det. jag o barnen har en liten egen grupp på fb en privat sådan nu när vi är lite spridda. Den är lite sporadiskt använd och för sakens skull så tycker vi eller framför allt killarna att det är lite töntigt men den används och det är gulligt. äldste sonen lägger mest upp fula bilder på sig själv som någon dagens blogg, idag var en sån dag o man bara skrattar.
så glad för att mellandottern o äldste sonen har umgåtts lite med, de är de som stått längst från varandra av barnen av olika anledningar men verkar kunna arta sig på äldre dar även om de inte blir bästisar direkt men betyder så mkt för mellandottern.

Så nu var sonen, den yngre alltså, framme hos kusinerna så kan jag sova gott. En liten miss med skorna tydligen blev väldigt halt med tejp, jag tejpa ju runt dem hehe. Ja så här i efterhand kan jag förstå att det blir väldigt halt :p

skulle kunna dra lite om männen i mitt liv eller bristen på dem men orkar inte. Ungefär som att jag inte orkar med dem heller. Är det som jag blivit gammal och vis, eller är jag bara gammal... Helt tappat känslan av at vilja vara bekräftad, skulle inte orka gå på dejt. eller jo med en kille som jag träffat för många år sen men är ju så långt väck och ingen barnvakt...
O så har jag ju min unga flirt, så lagom o så rolig...
O älsklingen... jag bara känner att nä... prata lite idag och han börjar nog bli lite orolig att jag tappat intresset och jag orkar inte ens försöka förklara för om jag har svårt att förstå saker ur hans synvinkel så är det inget mot vad han har ibland.
Busschauffören. Efter hans sätt att tilltala mig förra gången o in respons på det så trodde jag att nu fattar han vinken men så var jag tvungen att prata med honom om en sak som rörde hållplatsen idag och ja då var det tydligen fritt fram så även om vi skynda på så sprang han efter. Nä sa jag du var otrevlig sist så nä tack och oj om någon nog ångra sig men jag menar efter 7 månader ska du inte ge upp??

en sista sak innan sängen. Störigt min syster har bebis och ammar. eller nä det är väl inte störigt men E-Type kommer till stan om två veckor och det skulle vara kul att bara komma ut. Göra något annat. något utan barn men hur kul är det att gå själv. Funderar på det men den motivationen har jag nog inte... jaja kommer väl andra saker i framtiden...
O E-Type... ja jag vet inte. så bra är inte hans låtar eller jo jag gillar dem och nä jag tycker inte att han är snygg. men ändå. det är helt oförklarligt hur min kropp reagerar på den killen haha... konstigt. Min familj tycker att det är rätt roligt själv tycker jag det är aningens pinsamt. Har jag sagt att jag bott på samma hotell som honom, ja samtidigt alltså och att vi åt frukost i samma rum :p
När jag ska upp nån gång till dottern ska hon ta med mig till hans restaurang.

gäääsp

3 kommentarer:

  1. Hejsan
    Tänkte tipsa om att se på swefilmer istället för netflix, gratis(även medlemskap) ,och man laddar inte ner utan streamar .(Helt lagligt)
    Spar några kronor i månaden i alla fall:)
    Ha en bra dag/Marie

    SvaraRadera