söndag 26 januari 2014

en vanlig i helg i mitt liv...

så då var jobbhelgen över men det har ju inte bara varit jobb. Igår hade jag ju en "dejt" med lilla sonen. Han kom in och mötte mig så åt vi varsin kinabox och sen gick vi och såg hundraåringen på bio och den var faktiskt bra, blev en del skratt iaf. Var lite tveksam om det var en film för sonen men han tyckte också den var bra.
på vägen hem så gick vi inom ica och hämta ett paket. Ja jag vet jag är fattig osv men jag unnade mig lyxen med en ny kaffemaskin, måttligt trött på min som gick sönder för mer än ett halvår sen. Nu hade de ett erbjudande som bara var ett dygn o då kosta en 200kr visserligen en mycket mindre men räcker ju till mig så imorse smaka kaffet bra mkt bättre. Jag tycker det är nimt med kapslar när man bara ska ha en liten kopp, använder ju perkolator annars och den orkar man ju inte sätta igång om man ska vara snabb...

Idag är en sån dag då tröttheten kommer ikapp, när man bara vill gråta så snart en dusch o sen sängen och hoppas man kan somna. Helt värdelöst när man ligger där och snurrar kväll efter kväll.
Varit ledsen för allt med älsklingen idag med... och haft stunder då det känts bra idag med då jag bara ser framemot andra halvan av livet och allt nytt det kommer innebära.
Hinner inte riktigt med hemmet heller. man kan ju lugnt säga att jag hade massor av nytta av stora dottern när hon bodde hemma men vi får väl komma in i nya rutiner. ska mellandottern bo här s måste hon rycka upp men just nu är väl inte hon som stabilast och inte jag heller så känns inte som läge att dra upp det just nu och det är ju bättre än det har varit men jag har en sån störig känsla av att allt är så rörigt här hemma men sakta börjar saker finna sina nya platser och en tillfällig ordning. Men när nästa familjemedlem kommer så får vi nog röja rundor lite till.

jag saknar någon att sova med. någon att ligga nära och tanka energi hos. någon att vara vuxen med och inte bara mamma...
Men jag bygger mina bon o sover i dem som att krypa in i någon livmoder hehe. ett täcke att krama och ha mellanbena ett täcke på kroppen o så lite kuddar runt huvudet fast måste ju ha luft med... min lilla kokong...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar