torsdag 16 januari 2014

hjälpte att gnälla lite

Trött som bara den igår. men när jag väl lagt mig tog det evigheter innan jag somnade. sov knappt en timme sen vaknade jag av att dotterns expojkvän (barnets pappa) kommit hit o de åkte iväg. han ska vara hos sin pappa några dagar så då ska hon också vara där. Förstår mig inte på deras förhållande eller icke förhållande och försöker inte ens längre. Men kan inte säga att jag inte tycker att det är rätt skönt att hon är borta några dagar. Jag vet inte hur detta ska gå i längden... Ja vi får se det är inte så mkt jag kan göra åt det vare sig jag vill eller inte. Det är inte alltid det går att prata med henne och ännu mer sällsynt att vi är på samma sida. Nu ska jag njuta av några dagar utan hennes hängande uttråkad i soffhörnet sen nästa vecka så jobbar jag en massa så går vi inte på varandra på det viset o så ska jag bara vara tyst om vilken nytta som görs hemma eller inte så ska nog friden hålla sig... kanske...
Iaf så gick de och sen var det omöjligt att somna om. Skylla på månen kanske. Men vad jag hann tänka en massa på dessa timmar jag låg där. kunde både le och gråta lite under tiden. O så småningom kunde jag somna. När klockan ringde så var jag helt övertygad om att det var lördag och tänkte inte gå upp men som tur var vaknade jag tillräckligt för att inse att det bara var torsdag. Min första tanke när jag insåg det var att det inte fanns en chans att jag faktiskt skulle ta tag i saker som jag lovat mig själv under nattimmarna.
Men faktiskt tro det eller ej tog jag mig i kragen. Gick o lämnade minstingen, gick o snabbhandla lite. Fixat räkningarna. Bokat tid med färdtjänsthandläggaren, räckte inte med en ansökan inte utan måste vara hembesök också och träffa minstingen. så får hoppas det bästa. Och så fick jag pratat med lss handläggaren om kortidsansökan också. Hon tyckte det var ok med fem dagar i månaden ist för fyra och så kunde hon gå med på fem extradagar men är inte hon som bestämmer utan ska beslutas i någon nämnd om två veckor så får hoppas de håller med men var mycket prat om att detta faktiskt var mycket dyrare för kommunen etc och så stor skillnad mot stödfamilj. ja får hoppas helt enkelt.
och skickat efter läkarintyg. massa småplock och städat hemma, bytt i sängarna. kollat lite på skolan. och känner mig bra mycket piggare trots för lite sömn men det är något knepigt med min kropp mår inte riktigt bra men så diffust och lite av varje vet i fasiken vad det är.

Så fick jag mina betyg idag. o så står det ett E på min medicin kurs. Inte ok :( så fick tag i min lärare o jo det skulle vara A så hon ordnade det så ska komma hem nya betyg. Kändes lite drastisk skillnad hehe.
Så mkt tankar maler om allt det här med skolan nu.... vad ska jag, vad vill jag, när ska jag? kan ju säga som så att jag ska om jag kommer in och om jag får studiestöd annars kan det ju skita sig. Och så är det vad? är jag inne på rätt nu eller ska jag gå nån annan väg? Vad är jag bäst på eller vad skulle jag kunna bli bäst på? Känner att jag måste repetera kemi o matte om jag ska in på något naturaktigt. Betyg har jag redan så får ju inte läsa om det så får läsa in på egen hand isf, går det? Det praktiska med minstingen känns som det ska kunna gå. sommarjobba måste jag kunna få på mitt nuvarande jobb hoppas jag.
jag e så nervös det skulle förändra mig så mkt även om det är positivt så rubbar det ändå världen lite... fast spännande =)
typiskt ;med lite domedagstänkande, hade varit om jag bestämt mig och kommit in så ahde jag inte fått pengar ifrån csn. Står att det inte är säkert att man får om man inte sköter sina gamla skulder och ibland så e jag sen osv men jag har inga studieskulder hos kronofogden iaf så vet inte hur de räknar. frågade en gång men svaret var att de var individuellt så bara att skicka in ansökningen...

måste ringa tele 2 imorgon också och spärra sonens tele. Nåt jädrans störigt han har tryckt på som drar 30kr varannan dag o jag får inte stopp på det. fick en chock på förra räkningen som var på 450kr mer och är ju inte direkt pengar jag har :S

nu natta minstingen o sen lite skolarbete. hade behövt bli av med huvudvärken också men men...
allt känns så mkt mer avslappnat idag. Lugnt och skönt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar