onsdag 18 december 2013

var ju en intresssant twist eller att dra det en runda till...kanske...

Så då närmar vi oss jul med stora steg. Går långsamt framåt här men så länge det går framåt så. Fått handlat gran idag iaf o tro det eller ej men det blev premiär för en plastgran. Det är ju till att gå ifrån sina principer men jag e trött på att varje år ha problem med att få hem granen, sen slokar den alltid för mig, jädrans massa barr speciellt när den ska ut o det är ett jobb i sig o så ska den slängas nånstans så nu ska vi prova plastgran blev en billig en så inte den vackraste men heller inte den sämsta så får se... imorgon ska jag se om vi kan hitta en ny ljusslinga min har gjort sitt kan man säga.. o så har jag beställt lite julklappar till idag så börjar få ihop det.
Nu ska det bara bestämmas vart vi ska vara... O när det är 7st som ska säga sitt varav några som inte bryr sig ens på ett mindre positivt sätt så... o jag vet inte vad jag vill heller vilket är störigt.
Imorgon blir det julklappshandling hoppas hitta det jag ska ha, var så mkt bättre att ha en snål budget då vet jag helt plötsligt vad som ska köpas. Budgeten är väl nere på 1/3 av den normala men funkar bra. Får svårt att få ihop det denna månaden iaf men men...

och idag var det avslutning på min kurs i pers assistent. Lite sorgligt o tråkigt faktiskt. Kommer sakna lektionerna o min lärare. har visserligen geografin kvar men det är inte samma sak o jag orkar så inte ta tag i det :( börja med att vara sen är ju inte så snyggt men men... Vi myser på istället här hemma.
Iaf så avsluta jag med ett A även i sista kursen även om hon tyckte att sista inlämningen inte höll riktigt min a klass utan blev b men på alla mina inlämningar måste vara minst 20 så har jag bara fått två b så stolt över det. och fick fint beröm av läraren =)

o sen är det rundor med älsklingens fru. ska ju inte lämna ut deras story här men hon är iaf i tyskland hos sin bror nu och älsklingen körde dit henne sen hon mer eller mindre hota honom att göra det. Nu anklagar hon honom för en det ena o än det andra. bla för att ha en annan då hon såg en del av konversationer som vi skrivit på fb. då undrar jag hur smart är han som låter det vara kvar o låter henne använda sin fb för att prata med släktingar... Hon hade iaf sett hjärtan o skrivit av en del o tagit emd till skolan o fått det översatt... Älsklingen förneka o sa att han aldrig träffat mig. Men hans familj kommer ju nog lägga ihop ett o ett eftersom de vet om mig. Så de har ju bråkat från dag ett och bara eskalerat, misstänker att hon såg sin väg till europa o sin familj i tyskland. Men nu ska de nog skiljas men det e ju turer hit o dit o massa krångel som har med deras kultur, traditioner och religion att göra.
Och jag blir trött... börjar ju komma vidare så smått... o nu då? vad händer nu? vill ju inte egentligen mer men... å andra sidan inte tänka på det heller förrän man vet... o skiljer de sig kommer han ju gifta om sig o vara med om en gång räcker sååå bra så...
Vi kan inte köra detta en runda till...
Han var hemma hos mig några timmar igår men jag vet inte... jag vill bara sucka... nästan så man blev mindre intresserad när hon nu är borta.
jag vet inte rörigt bara. han vet inte vad han pysslar med och jag vet inte vad jag ska tänka känna eller tycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar