söndag 22 december 2013

julstök utan känsla...

ja då börjar julen imorgon då. Om jag är klar? nä men ganska. bryr jag mig? nä tyvärr inte :/ Noll feeling o bara så trött o orkar inte bry mig... Och dåligt samvete för det med. Stackars äldste dottern som fått dra runt allt. undra om jag var lite klen o tog ut mig för mycket i december.
Sen att en del av barnen inte bryr sig påverkar spec när vissa bara intar ryggläge hela dagarna med mobilen i händerna utom så fort maten sätts fram...
inga pengar hur kul är det? Lite andra problem spec ang mellandottern o hennes framtid.
Men jag vill bry mig. jag vill orka stöka rundor, stressa lite. njuta av det jag presterar men nä jag vill bara sova. sovit mer än 9 timmar två dagar i rad nu.
Men det mesta är handlat, julklappar inslagna förutom till äldste sonen fortfarande ingen aning. Julgodis o lite bak får bli imorgon o en snabbis till affären.
Blev ingen jul med broder av lika anledningar men han dyker nog upp den 27e o sover över istället med barnen. Till dess ska vi även ha hunnit möblera om här..
men ja det finns stunder också ibland har vi haft riktigt trevligt o pratat en massa här, sett julfilmer o julfikat...
Blev premiär för plastgran i år, det är inte rätt men jag e trött på jobbet med att få hem en gran, att få in den, försöka få ner den i foten rak, se den vissna o sen få ut skiten igen. Julkulorna syns bättre iaf.
Blev ingen julmarknad på Fredriksdal eftersom den blåste bort, ingen julhelg i Köpenhamn för pengarna försvann.
varenda kväll tror jag att bara jag sover ut så kommer jag vakna med energi men icke. känns som hela semestern försvinner i något som bara är jobbigt o inte skön ledighet.
trött o slut på att ha barnen uppe på mig hela tiden o då menar jag hela. visst det är mysigt men too much.

Måste väl nämna älsklingen också då. Vi, jag o de två stora döttrarna, var på köpcentrumet och handla julklappar o sen kom älsklingen o hämta oss o körde oss hem. han stanna några timmar och det var så trevligt som en av de bättre dagarna innan all skit. han pratade mer än på länge o vi fick sagt en del o rett ut en del vilket kändes så skönt. dagen efter så körde han till Tyskland på småtimmarna för att reda ut det med frun så nu har vi ingen kontakt. Känns bra då vi ändå fick träffats o pratat i lugn o ro utan att han skulle stressa iväg osv. men det är klart att jag saknar honom... men ja... inget jag orkar gråta för o hemska jag tycker det känns bättre när det inte är stormande lycka mellan dem, inget att vara avundsjuk på direkt... mer have fun skyll dig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar