onsdag 26 september 2012

put on hold

usch jag är i en sån dålig neråtspiral som bara snurrar o snurrar. vet inte var jag ska bryta den, har inte ens energi att göra det...
känns som en massa jobbiga saker just nu... som jag försöker döva fast jag borde ta itu med det o sen gå vidare.
en sak är ju det här med älsklingen, känns som om livet står stilla tills det är över o det är inte så jag vill ha det... egentligen...  men vad han har kläckt ur sig senaste dagarna... ja o jag är väl inte oskyldig heller... är slitsamt, rädd för att vi kommer bli ovänner o det känns så onödigt...
men det är ju inte bara det... är annat också... allt möjligt...
saker jag borde ta tag i... pengar... mellandottern knäcker mig... måste göra nåt åt situaionen med syster inte bara sopa under mattan...

tänker hela tiden att nästa vecka kommer bli lugnare då kommer jag att få ork att ta itu med saker att vända spiralen men när nästa vecka kommer säger jag samma sak o så fortsätter det...

måste få sova... mår dåligt för att jag inte sover, kan inte sova för att jag mår dåligt... så är det med det mesta nu... som hönan o ägget, vilket kom först vilket ska jag ta itu med först??
jobb imorgon sen tre lediga dagar o det ska bli så skönt... o ingen väckarklocka, förutom dottern, på morgonen...

vill att nåt drastiskt ska hända nåt som bara rubbar livet, ruskar om mig.
men sällan sånt händer. man är ju själv ansvarig för hur livet ska bli, till stor del iaf. finns ju faktiskt en hel del i mitt liv som jag inte hade tänkt mig men man får ju ta det efterhand som det kommer.

vet att jag inte borde vara det men lätt besviken på detta året, hade ju såna förhoppningar, skulle ju vara året då jag kom utomlands. ska detta vara året som bara innehöll en seg utdragen splittring med älsklingen??
men men man ska ju inte ge upp än, 1/4 kvar av året trots allt, mycket kan ju hända :p om, om jag tar mig i kragen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar