söndag 23 september 2012

Inte som det var tänkt...

Helgen har spenderats omväxlande på jobb och hos älsklingen. Ja är ju fortfarande på jobb några timmar till...

Helgen blev inte alls som jag tänkt mig det, visst kom ju hemifrån så långt stämde väl planerna... Och visst fredagen var väl ok... Sämre igår... O inte har jag fått sova ut och det har inte ens berott på trevliga anledningar...
Botten nåddes idag... Speciellt under fm, samtalet från honom var bara bisarrt, overkligt. Skulle jag gråta, bli arg, vara förstående (kulturskillnader, vet inte bättre) varför ger jag inte bara upp? Blir ju bara mer o mer uppenbart att gå på övertid inte var någon bra sak... O ja det idag har ju egentligen inte primärt nåt med anledningen till att det tar slut att göra... But still... Kan inte sätta ord på det heller, jag bara... Blä...
Move on vill jag skrika till mig själv. Blir inte roligare av att skjuta upp det oundvikliga...
Vill bara hem, isolera mig under täcket. Det kommer nog barnen att tillåta...

Ska försöka se framåt, Kanske händer nåt kul till helgen får se på barnvaktsfrågan. Om inget annat ska det till shoppingcentrumet iaf. Kolla lite vinterkläder o skor till barnen. Men var tog mina pengar vägen? Stämmer verkligen ju mer pengar ju större hål att stoppa dem i...
Nästa vecka ska bli liiiite lugnare med. Tre arbetsdagar o ett möte. Skulle kunna tänka mig gå på en föreläsning med men är ju det med barnvakt.
Vill ut i skogen med. Höstpromenad. Varm choklad, grillad korv. Grenar o löv som knastrar under fötterna... Ska se om man kan planera in nåt kul till december också...
1 1/2 timme kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar