tisdag 25 mars 2014

Intensivt

Ja jösses vilken vecka minst sagt. Omtumlande. O socialt (o lite stressande men det är hemligt)

Först baby, lilla A.  Jag var nojjig i början förstora saker, oroa mig men mest i smyg. Som tur var hade jag nån jag kunde ventilera mig med hoppas inte personen tröttna helt på mig haha. I fre kom iaf bebin o mellandottern hem. Först tänkte jag skita i att göra iordning här men nä sen gjorde jag o äldsta dottern ett ryck på en halvtimme. Inte som jag vill ha det men får väl kompromissa... Så länge.... Så i lilla vardagsrummet fick de en hörna. Barnets pappa kom med en byrå så nu är hallen belamrad. Får gå...  O bebi är så söt, såklart hehe, liknar en sköldpadda. Surskånk som sin mormor haha. Varenda bild dottern tar ser han djupt bekymrad eller riktigt sur ut på :-P blir lite omständiga första månader men främst för mamman o inte för honom men men vi har varit med om värre... Tyst e han, inte mkt liv i den slöisen, visst hört han lite på nätterna men inatt hade han bara sovit ja förutom när han fick mat men han skrek inte efter det ens.
Så mysigt nu ett par kvällar har han legat på mig o sovit <3

Sen kom äldsta dottern ner i torsdags... Äldste sonen har varit här både lör o sön. Mysigt umgås alla. Vi har promenerat o varit ute o lekt. Men jag blir ju så trött... Så mkt på en gång. Roligt, ja. Trött, ja.
Ikväll kommer syster o systersonen mys det med <3 ska klämma in dem nånstans. Dåligt samvete jag inte hunnit ner till dem. Ska planera lite semester :-)
På tors morgon åker dottern hem o syster Tors em. På tors fm kommer pappa på visit. På em ska hela familjen till tandläkaren o sen öppet hus på skolan.... På fre åka med minstingen till korttids o övernattning för hennes del. Åka o hämta på lör. Ska bli skönt sen när inskolning e klar o det blir färdtjänst även om jag helst velat vara med :-P
Kanske kalas för pappa i helgen... O så verkar det som Gotland syster ska komma ner men inte sagt nåt om att sova här, de kör väl fancy hotell ist :-P

Det som stressar är att det verkligen behövs städad hemma och att jag ska göra två arbeten, en examinationsuppg på fem timmar o ett prov innan fre kl 23.59.... Går bra... Not...

O så älsklingen... Han åkte till Tyskland förra sön o jag hörde ngenting o det kändes ok... Tills igår när han ringde o jag träffa honom en timme efter jobb... Nu har de skilt sig religiöst, bara på pappret också kvar. O han blev besviken för att jag inte blev glad. Varför skulle jag? Var inte för min skull.... O han lär gifta om sig med nån... O nu vill han ev flytta till Tyskland... O jo jag älskar honom men kär... Nä... Han har sugit för mkt energi, sårat mig för mkt. Det som var kan inte komma tillbaka... O han fortsätter suga energi på olika vis... Inte som en gång i tiden när jag kände att det var ett ge o ta...

Jobba klart nu då, sen åka hem med syster. Hämta minstingen o ingen aning om vad vi ska äta...
Dssk ska hem till bebi idag o jag skäms för hur där ser ut o skäms inför syster...

Jag vill ha tillbaka lite ork. Vill orka bry mig o energi att göra nåt åt det, åt mig, hemmet allt... Äldste dottern tycker jag har spårat ut helt o jag var ingen rolig att hälsa på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar