onsdag 19 mars 2014

helt overkligt, lilla hjärtat.

Inatt hände det, inatt blev jag mormor, inatt blev min lilla flicka mamma för första gången =)
kan inte påstå att jag fått sova så många timmar direkt inatt men men är ju inte värre än för dottern. Tror inte riktigt att det var hennes grej, hennes smärttröskel är inte hög. men allt gick bra och resultatet blev en kille på 3990gr och 53cm.
Fick ett foto inatt men känns overkligt ändå, att jag är den lilla killens mormor, att dottern har en son. En ny liten person i min familj.
En liten person som jag önskar att jag kan få vara den mormor till, den mormor som mina egna barn inte kunde få, den mormor som får finnas däri gott och ont. en mormor som kan avlasta mamman, någon man kan rymma till, någon man bara kan vara hos.
Jag vet inte alls hur man är mormor. Men jag vill vara delaktig utan att ta över o stöta mig med föräldrarna. Min mamma dog när mina äldsta bara var några år. Deras farmor har... vi aldrig riktigt kommit nära om man säger så och nu är det som det är... de små barnens farmor bor ju 100mil bort och är ingen aktiv del i mina barns liv, tror hon hade kunnat vara det om det inte varit för avståndet.
så hoppas de inte flyttar långt den dagen de väl flyttar härifrån.
Dottern ville väldigt gärna att vi kommer till BB i em så får se om sonen kör oss.
<3

Kändes lite konstigt att jag inte kunde berätta för älsklingen, i sju år har han ju ändå varit den jag vänt mig till men ja... han e i tyskland nu så...
Men jag är inte ensam finns någon som lyssnar som jag är väldigt tacksam för, ibland tvivlar jag på så mkt ang mellandottern men denna någon får mig att se saker som jag vet att de egentligen är.
Skulle pluggat idag men... värdelös...
O vad är det med mitt huvud, värken släpper aldrig, så störigt... Men kanske hade hjälpt om jag börjat äta bättre och motionera men svårt ta sig ur en dålig spiral men men...

2 kommentarer: