torsdag 6 mars 2014

bitarna faller på plats

det är en väldig lång uppförsbacke känner jag men jag har åtminstone försökt sätta hälarna i så jag inte kasar längre ner. På vissa områden går det bättre på andra aningens bättre men ja det får ta den tid det tar. Känner att vissa saker börjar rätta till sig och få lite ordning vilket gör att det känns lite lättare att ta tag i annat som också borde tas tag i.
en sak som börjar ordna till sig är korttids. Var där igår och hade inskrivningssamtal där vi gick igenom och gjorde en genomförandeplan. Tog hela två timmar. Den trevliga som vi träffat där tidigare var med nu också men har tyvärr slutat med barnen och sköter bara det administrativa nu och det var ju lite synd. Vi fick dock en kontaktperson som inte jobbat där mer än några månader men hon var väldigt trevlig hon med så jag har höga förhoppningar för detta. bokat in inskolning de närmsta helgerna. fick ta ledigt och fått det beviljat en helg från jobb för den saken skull men med tanke på att detta beslutet egentligen började gälla från första februari så är det ju lite bråttom att få igång det. Ska bli skönt med riktig avlastning igen. Fördel med denna är att jag känner inte att jag ber om en tjänst som jag lite känt när man har haft stödfamilj. just nu känner jag att det är få nackdelar med detta. en är att de i denna kommunen räknar dygnen lite olika. ska man bara ha två dygn en helg så är det 23 timmar och det känns lite sådär... men blir ju iaf en och halv helg, känns som det blir lite dyrt för de dygnen men men.  andra nackdelen är att man inte kan vara så flexibel och spontan. dels är det samma hämtnings och lämningstider. och att man måste planera in så långt i förväg. Nu ska jag lämna in fram till siste september och det ska lämnas när vi kommer till helgen. Känns lite svårt att veta hur man har det i sommar. lite med våra utflykter osv men får bli som det blir. somrarna är lite knepiga. man ska planera semestern med arbetskamraterna, helst vill man ju planera lite med syster så man kan umgås och nu hade man helst velat planera lite med stora dottern med... o så fritids och korttids. ja det får bli som det blir denna sommaren.
Fixat lite småsaker som skickat en del mail, äntligen tagit tag i och bytt tandläkare till barnen (blev tvungen att byta för egen del och få en tid till mig själv fast det har ju inte jag råd till :s ). Fixat lite annat ang minstingen.
Mellandottern var ju iväg förra veckan så vi har kunnat leva ihop igen :p Börjar bli lite spännande nu, mindre än två v till beräknad förlossning.
känner att jag fått lite mer ordning barnvakt till mina jobbhelger med och till sommaren ska jag vara ledig flesta helgerna, ja om det går igenom.
Till och med så lugnt så tankar har dykt upp på saker som jag egentligen tycker är roliga att göra men som jag inte haft tid eller ork att göra eller ens bry mig om så får ta tag i det med känner jag =)
Känns skönt att ändå känna att det finns lite kontroll i livet igen även om det kanske är betoning på lite. Men det är bara att inse att det dyker hela tiden upp det ena eller det andra men det är kul när man tar sig igenom och lyckas reda ut saker. Nu är största utmaningen att bli klar med pluggandet efter det är nästa större projekt ensam vårdnad.

älsklingen är i Tyskland och jag bryr mig inte speciellt mycket. klart jag fortfarande saknar honom men man får ju acceptera läget någon gång. han är ju speciell för mig och för den jag är men det är ju dags att öka takten gå vidare.

Se om jag kan få till en tur ner till malmö nästa vecka, skulle varit trevligt. Får fjäska lite för sonen. Min yngsta sonen är nog den snällaste och mest osjälviska. Så otrolig lätt att ha att göra med. har inte behövt någon uppfostran, pessimisten undrar ju om det kommer ändra sig en vacker dag. Hoppas inte...

Nu skulle jag bara vilja bli av med huvudvärken, så trött på att inte kunna somna för den och vakna med dem, ha den som en ständig följeslagare.
Ja skulle ju iofs inte haft något emot om det dykt upp en klumpsumma med pengar heller... ( eller mr right om han var väldigt mycket right)

dags för sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar