tisdag 11 mars 2014

bara vardagligt lycklig

det har varit turbulent. känslor som har åkt upp och ner hela tiden. till ytan handlar det om älsklingen. jag älskar, jag tvivlar, jag tror, jag litar, jag så mycket... Snurrar i tankarna vet inte vad som är vad. Eller egentligen vet jag. gårdagen har varit, den finns i det förflutna och den kommer inte igen. Det blir inte det samma hur mycket jag än vill. och egentligen vill jag?? antagligen inte... Men jag... Vet att man ska styra sina tankar men det är inte alltid så lätt, inte mina iaf de ger sig ofta iväg. I söndags grät jag mest hela dagen... små snyftande på jobb, hjärtskärande hemma i sängen... Igår träffa jag honom. Blir så mycket enklare då allting. vet vad jag vet. Saker är som det är, var som det var... Framtiden vet man inget om men man kan ju gissa... och spelar det någon roll egentligen man kan ju bara leva i nuet iaf.
Det jag saknar mest var hur han alltid kunde få mig att le, att skratta...att glömma delar av verkligheten för en stund. Hur han titta på mig...
Men ja nu är det ju som det är så att säga... önskar ajg var bättre på att släppa taget bara. Bara för att jag älskar honom fortfarande så betyder det inte att detta är någon bra ide för mig precis. Bara för att jag mådde bra innan med honom så betyder det inte att jag gör det fortfarande. spelar ingen roll om vi älskar varandra när det är som det är. Önskar bara att jag tog tag i det... gick vidare... månaderna går.

Måste börja har roligt,göra saker. umgås mer med människor som får mig att må bra... barnen, syskon, spec vissa. jag ahr messat dem och det har gjort mig glad, behöver ingen man för det :p Jo visste det innan också.

idag är jag glad igen. Fått ordning på tankarna. Lugn o ro hemma några lediga dagar. eller lugn o ro som att vi inte är alla hemma just nu. Mellandottern åkte iväg för ett par dagar. Blev nästan mitt hem igen förutom en spjälsäng som monterades mitt i vardagsrummet o står där än...
sol flera dagar nu, så skönt med lite ljus. Vår är på väg. Har varit en lång grå vinter.
Blir en vecka med fullt upp. Möte på jobb idag men de flesta kom inte så aningens menlöst... imorgon avslutning på minstingens målarkurs. fre o sön inskolning på korttids. O så ska man hinna ifatt med städning, tvätt, handling. Plugga ska det göras en massa... En hel del annat på todolistan också. Hade velat hinna ner till syster i malmö en runda men ser dåligt ut :(

nä nu blev jag akut trött. inatt sov jag för första gången på länge bra. utan en massa oro i kroppen som håller en halvvakern. skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar