onsdag 12 mars 2014

another

ännu en härlig dag full av sol, även om jag inte varit ute än men det kommer. vaknade utsövd även om jag drömde en massa rörigt innan jag vakna. om två av mina systrar, varav den ena hamna jag i väsrsta bråket med för att hon skulle köra över mig som vanligt och jag blev så förbannad. Andra systerns bebis var också med men mkt äldre... ja var en röra. och som blivande mormor drömmer man tydligen även mkt hehe även en massa om bebisar... Känns helt overkligt att om en vecka ca eller när som så finns en bebis som kommer kalla mig mormor =) ja den kommer väl inte säga det direkt men ändå...

Gjort liiite nytta idag, kunde varit bättre men iofs sämre med och dagen är ju inte slut än.
Skrivit upp o planerat minstingens dagar på korttids ett halvår framåt. Äntligen beställt en almanacka, struntar i att jag inte har råd för det är värt det.
får se hur sommaren blir, visar sig att min semester o hennes dagar ligger helt fel med vad som kommer hända. elelr så kommer inget alls att hända. ska planera in en tur upp mot sthlm med syster o hennes son med. blir nog lite annat än vad vi tänkt från början, men blir nog bra det med om vi blir färdiga nån gång...

nu börjar suget på storstädning och homemakeover sätta in. men först plugga ett par veckor till sen så... ja nån makeover lär det inte bli även om dottern hitta fina saker till mina toaletter o så önskar jag att jag för en gångsskull hade råd att fixa balkongen. nästa år kanske. ska ju ändå bo här några år till...
Men att städa är ju närmast gratis så får satsa på det sen.

Nä kanske dags att röra på sig nu när lunchpausen är slut. ett måste med hem till gården =) duscha, gå o köpa frimärken, posta brev, hämta minstingen, åka till lasarettet och hämta batterier till hennes hörapparater, åka vidare till målarkursen...

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vill bara tipsa om (om du inte visste det?) att på Liseberg får personer med funktionsnedsättningar ta med sig 2 ledsagare. Det betyder att man köper åkband/biljetter till den som har ett funktionshinder, sedan får 2 ledsagare (tex. du + vuxna sonen, man måste vara myndig) gratis åkband. Detta hämtar man ut inne på Liseberg. Säger man till på "informationsstället utanför ingången" så får man gratis inträde också.
    Åkbandet som man får som ledsagare gör också att man slipper stå i köerna, man går in på samma ställe som de med rullstol" går" in.(Bakvägen oftast)
    Ungefär samma gäller på gröna lund ,men då får man bara vara 1 ledsagare+att du måste visa intyg på att man tillhör LSS.
    Ha det så gott
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    tack för tipsen. Liseberg visste jag även om det låg längre in i minnet hehe. Min syster har jobbat/jobbar som pers ass och jag vet att hon hade varit där och sa det till mig. På gröna lund visste jag inte, kan ju bli aktuellt om man ev ska upp i de trakterna i sommar. se om jag hittar nåt intyg också då bara.
    på kneipbyn eller vad det heter på Gotland hade de också nån rabatt annars har jag dålig koll :p
    tack detsamma!

    SvaraRadera