lördag 24 mars 2012

i fredags ringde de o fråga om ajg kunde tänka mig att jobba natt istället i helgen så skulle de ordna vikarie till mitt vanliga ställe. och eftersom det iaf e roligare på andra stället och blir några timmar till så hppa jag på det... så blev till att hoppa iväg till jobb frekväll istället... men jag jobbar hellre natten än behöver gå upp på morgonen även om jag inte sover lika mkt på dagen sen när jag jobbar natt och iaf sätter klockan... men ommjag skulle få följa min egen rytm är jag mer en kvällsmänniska.. visst det är skönt att komma upp på morgonen osv... men nej hellre tystnaden på natten...

som bonus kom jag på att jag iaf kan gå på min pappas öppna hus imorgon då han fyller 75år. Tyckte det var lite jobbigt att jag inte kunde komma... sen är jag inte mkt för kalas direkt men vill ju träffa pappa... sen är det ju lite pinsamt att jag var säker på att jag inte skulle dit förrän nästa helg så jag har ingen present :S å andra sidan ingen aning om vad man ska ge honom heller... så tråkigt att bara köpa nåt bara för att lixom... jaja jag kommer ju iaf bara det :p
blir inte att sova så mkt imorgon men då får jag iaf sova på natten... de undrade om jag ville vara ledig på måndag också men jag tror jag klarar av att jobba då iaf hehe... känns iaf bra att jag är en av få som fungerar på den arbetsplatsen... ett ställe som inte många vill jobba på och som är min favorit... men visst jag kan ju förstå att ordinariepersonalen där tycker det är tungt o jobbigt när de är där mycket...
men lite är väl att jag får så mkt tillbaka och att brukaren verkligen uppskattar att jag kommer (vilket hon verkligen inte gör med alla)
nåväl sen ahr jag lite dåligt samvete för mitt ordinarieställe men men kan inte vara överallt o kommer ju på måndag o styr upp saker igen hehe...

måste ta ett jätteryck här hemma det ser ut som jag vet inte vad.. så är det när man börjar rensa i en hörna... vet inte hur mkt skit vi slängt.. ska bli skönt om man blir klar nångång men då e det väl dags att börja om igen...

och bara för att jag klaga på barnens pappa igår o sen för mig själv efter sms från sonen så överrraskade han mig idag... nu tror jag ju inte att det är hans idé men iaf... eller rättare sagt utan att veta så vet jag att det inte är så... men då smsa han mig iaf idag o undra om han fick ta med barnen till norrland i påsk iaf... hade väl lite andra planer men inget större o sonen vill ju inget hellre än att åka dit så klart de ska få åka o i smyg så gillar jag att få några dagar fritt :p
men han förnekar ju inte sig snålisen undra om jag kunde bidra med lite pengar till deras mat upp o ner plus en ev liten matsäck med upp haha... han är så snål så det finns f-n inte... han kan ju ta av pengarna han drar av underhållet varje månad för att hämta o lämna dem för snålisen betalar ju inte den bensinen heller.. o ja jag orkar inte med bråk o konflikter... tycker han att det känns bra att ta från sina barns mamma som är ensamstående o fattig så be my guest...
men men glad för sonens skull iaf =)
wow blir två veckor i år som han har dem då...

nä snart dags att förbereda sig ska ge mig av om en timme ca... jobbar 21.30 till 8.00 men inatt känns det bättre har ju sovit en del under dagen så inte så trött som igår iaf..

har inte träfffat älsklingen på länge heller... han ligger mest hemma med sin njursten :S o han som ska åka om mindre än två veckor nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar