torsdag 24 september 2015

uppskjutaren

Så var det dags för en hemma plugg dag igen och det första jag gör är att planera med dottern att vi ska gå och handla :p jaja motion och frisk luft är ju också viktigt. Behöver aningens mer värktabletter och nässpray också. trodde det var dags att vända förkylningen nu men känns inte alls som det...
Vaknat massa gånger inatt av att inte kunna andas och allmänt obehag. satte sig i ena ögat också så kunde knappt få upp det i morse. Tur man inte skulle till skolan idag.
Trodde inte jag skulle orka igår heller men gick förvånansvärt bra. Labben gick lysande och nu sitter det vi ksa göra i excell någorlunda bra så inga problem där heller =) var så jag fick hjälpa andra och kände att jag har rätt bra koll så skönt att inte känna att man är sämst på allt åtminstone.
Synd bara att man inte känner så ang beräkningar :p
Nu har jag beställt ny dator som förhoppningsvis ser ut att komma imorgon, ska bli så skönt om den nu funkar bra det vill säga :P Denna datorn gör ju ingen lycklig längre. sen vill jag bara ha en ny mobil också men det får bli en senare fråga.
idag är målet att få in bägge labbrapporterna och riskanalyserna. ska ju inte vara sååå svårt kan man tycka. Gjorde ju en del till ena igår på skolan och det gick ju bra så är på g.
önskar bara att jag inte hade så hög tröskel jag måste över innan jag kan sätta igång med saker men men...
Fick reda på vad som bedöms på labbtentan och det var inte lite och man måste ha godkänt på varje del annars blir det underkänt. Min lärare kör med antingen är det rätt eller så är det fel.
på den skriftliga är det inte som när jag gick i skolan att man kunde få poäng för uträkningarna om man gjort rätt även om man lyckats få svaret fel. här är det är svaret fel så så är allt fel är svaret rätt kan man få poäng för uträkning om den är bra redovisad.

sonen var här häromkvällen. Sa att han hört att jag gnällt till alla mina barn att hans racerbil är värdelös att ha i familjen. Har sagt det på skoj o han skoja också även om jag trodde på honom ett tag att han var allvarlig. Men då visar det sig att han köpt en stor volvo kombi, inte alls något man trott skulle komma i hans ägo. Men dels ville ha han ha ett säkert kort och bara leka med den andra men dels så tänkte han faktiskt på sin familj också <3 så nu ska hans mamma bara ta sig i kragen och fråga efter skjuts till affären osv :p

Längtar till söndag och hoppas på fint väder då. i såna fall så blir det mikaelimarknad på fredriksdals frilufsmuseum. Stora sonen tyckte det var så mysigt förra året och ser framemot det. Han börjar bli så vuxen killen =) Men det är jättemysigt och hösten är en favoritårstid.

nähä samla ihop panten och gå till affären. och nu har jag bloggat med så bara köra igång med plugg när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar