torsdag 17 september 2015

ögonen i kors

Det var länge sedan jag kände mig så här trött... att ögonen  går i kors är inte bara något man säger de gör verkligen det och jag ser inget.
Jag visste dessa tre veckor skulle bli jobbiga men jag är snart igenom dem så en bit avklarad. Nu ska jag egentligen räkna övningsuppg från en gammal tentamen men hade jag svårt att fatta beräkningarna i vanliga fall så är det ju kört att börja nu. Ett par andra uppgifter vi fick på labben igår som också ska beräknas. Ting tar tid. hade dottern till att friska upp mitt minne gällande andragradsekvationer. Det är ju sånt man ska kunna men som jag glömt lite av men nu så e jag med på den igen iaf. det blir något litet varje dag som man kommer på.
jag fick iaf godkänt på inlämningsuppgiften till labben vi syssla med förra veckan,
I helgen får jag göra nästa labbrapport och räkna räkna räkna.
idag stanna jag kvar 1.5 timme för att hjälpa kvinnan jag jobbar med, ska jag vara ärlig så tröttna jag efter ett tag var ju trött sen innan och jag tyckte det drog ut lite väl på tiden. Men ja... alltid lär man sig nåt. var två killar som var på träningslabbet med som vi och han som hjälpte sin kompis hjälpte kvinnan också. hon vill ha min hjälp men trodde inte på mig och när de gick lite före oss så bara lovprisa hon honom haha. Tack för den. Fast den killen är ju den gulligaste i klassen så kan hålla med. Hjälpte några andra tjejer med en annan sak också så känner mig inte helt lost iaf.
Lite roligare nu när man känner sig lite säkrare med. försöker träna lite på det sociala men liite svårt. alla är inte så mottagliga och är man som mig så är det inte så lätt att tränga sig på men det blir nog bra. värst är att vi nu ska dela upp oss två och två för att göra ett arbete lite vid sidan om och jag har ingen...
Går bättre med "hemska" läraren. har försökt komma med lite vettiga kommentarer så. Men alla är ju mer eller mindre "rädda" för honom så är väl lite hans stil men folk skärper ju till sig då åtminstone och tänker själv.
hade förhör idag som jag pluggat en hel del till och det han fokusera hela förhöret på var det som ajg bara tränat in lite översiktligt så klart så får se hur det gick haha.

hatar min dator också måste så skaffa ny men är ju som det är när jag ska köpa något mer avancerat vilken ska man välja och orkar inte sätta mig in i det kan inte bara någon säga vilken hehe.
Har försökt få upp ett worddokument i en evighet nu och som vanligt vill den inte funka...
Måste skriva ut det sen tänker jag sova... Imorgon efter lektionen tänker jag ta ledigt resten av dagen från skolarbete och sen sooova.
om två veckor tenta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar