fredag 26 juni 2015

mycket som rör sig... mkt skakningar och jordbävningar

var ska jag börja... med att jag hatar denna sega dator får ju inte mkt gjort. innan en ny flik kommit upp så har jag glömt vad jag ska använda den till. Tror verkligen jag behöver göra nåt åt det om jag ska börja plugga.
jag borde börja plugga också om jag ska börja plugga. men ja innan jag kommer igång så kan ju det redan vara försent.
Detta är ju bara en av alla saker som hänger just nu känns det som.
jag ska bara, om bara...  framför allt hade jag önskat att jag blev piggare nån gång istället för att känna mig som en zombie. Ligger inte vaken på nätterna och roterar längre iaf men somnar inte och vaknar i ottan. så så många timmars sömn  blir det inte även om de timmarna är mer sammanhängande.
Haft en jädrans huvud och ryggvärk sista dagarna också.

bra nyhet är dock att mellandottern och barnbarnet har fått en lght och flyttar nästa vecka. Det är inte den ultimata lght men det är en början iaf. Problemet är väl att dottern i princip inte äger någonting utom lite saker till sin son. hon är ju itne som min stora dotter som sparade och samla husgerård i flera år innan hon flyttade. jag och sonen skrapar iaf ihop lite till henne. köpte lite billigt basic på ikea innan i veckan också. så hon kommer klara sig sen får man ju komplettera efterhand. Är väl mest soffa o tv som saknas just nu. Allt går. När jag flytta hit till denna lgh hade vi ingen soffa första månaden och det gick det med.
Och det är ju skönt att de ska flytta. slippa bli väckt, slippa alla deras saker, att både hon o jag kan bestämma själv över våra hem, slippa deras stim mkt för minstingens del, att barnbarnet får ett sovrum att sova i. Men... Känns otroligt konstigt iaf. mellandottern har ju krävt så mkt energi och tid av mig under så lååång tid och nu ska hon flytta på riktigt... Hon lär ju fortsätta behöva en massa hjälp fortfarande men ändå nu måste hon på  något vis klara sig själv och bli vuxen. och det kommer säkert gå bra och hon har ju mig iaf. jag vet att hon kommer fixa det men ändå.
Och det känns jobbigt att barnbarnet ska flytta även om han jämnt är framför mina fötter, låter och stökar till. Han är ju så liten och jag är van vid att träffa honom dagligen. Han vill jämnt och ständigt komma upp. jag och hans mamma ger honom helt olika saker. och nu ska han behöv flytta från  en stor del av sin familj som han känner den. skulle kunna gråta bara jag tänker på det. ja jag kommer träffa honom fortfarande men ändå. Vet att det blir bra.
Dottern lyckades även skaffa sig ett vikariat jobb igår... dock lite snabbt utan att tänka utan att fråga för arbetstiderna passar inte alls med dagis, även om det är tre olika pass under ett dygn så kräver alla att hon får hjälp med barnpassning. och tog förgivet att jag skulle fixa det... man hinner knappt vänja sig vid tanken att de ska flytta förrän det kändes som gummibandet snärta tillbaka och de var på plats igen. men det är så ohållbart så det går inte. inte så att jag inte vill, jag har hela tiden sagt att jag vill vara en mormor som hjälper till med hämtning på dagis men jag kan inte på bekostnad av min yngsta dotter. Igår var jag så less på henne som gör saker utan att tänka... och hon var sur på mig för att jag var sur... idag tog vi väl det lite mer sansat och jag sa att hon kan vara vikarie där men jag tänker säga nej när det inte går och det är ju inget som kan vara hållbart men klart bra hon jobbar lite och kan sätta lite på cv:et =)
ska snart hämta minstingen på dagis då dottern fick åka iväg en bra bit till kontoret och skriva på papper osv men jobbet är ju i stan vi bor i. På måndag första passet så får bli jag som hämtar då också.

blir en händelserik sommar känns det som. på ett annat plan än äventyr,

allt med älsklingen hänger också i luften på en väldigt tunn tråd. jag kan vara sur på mig själv för att jag låter det hänga där i väntan på att han ska ta någon form av beslut, sur på mig själv för att jag inte klipper för att jag lever på det lilla hoppet han kasta till mig. även om ingen av oss tror på det. saknar honom så. trött på mig själv för att jg tänker på det för mycket för att jag låter det dra ner mig. för att jag inte orkar gå upp ur sängen, för att jag bara vill dra täcket över huvudet för att tycka synd om mig själv. Förbannad på honom för att han låter mig hänga även om det är jag själv som tillåter det. sur på religion, traditioner, kulturer...
och ändå vet jag att det är ohållbart att jag måste igenom detta, att det är dags... men ändå...  fan vill gråta skrika, kasta saker. Jag vill inte alls släppa... känner mig bara så ensam, saknar så mkt men ändå vet jag att det inte alltid varit så rosenrött på sistone... Några dagar till sen får vi se... Älskar honom. och vet han älskar mig.

trött på mig själv för att jag är trött, för att jag är så handlingsförlamad. för att jag slösar mina pengar, för att jag tröstäter. så kan jag sitta här sen och gnälla om att jag är så fet och fattig. Det är inte så här jag ska vara eller vill vara.
Ändå försöker jag, peppa mig själv, tänka framåt. vara förnuftig och säga till mig att saker kommer ordna sig, att det går över, att jag kommer må bättre.

semester i två veckor nu. på sitt sätt helt fel, för mkt tid att tänka, att gotta ner mig i elände. men å andra sidan hade jag inte orkat jobba nu heller. energin räcker bara till det knappt vardagliga. till att det ska vara bra sommar för de två yngsta, även om sonen nog inte bryr sig så mkt om sin mamma längre hehe.
minstingen e på kortis, åkte igår och kommer hem på måndag. Jag jag står handfallen med huvudvärk. vad gör jag av denna tiden, var ju meningen jag skulle bo hos älsklingen men går inte nu... huvudvärk. finns saker jag vill skulle kunna göra men jag kommer inte igång själv. ensam...

var på ikea med de två yngsta för ett par dagar sen... planera sonens rum, behöver inte alls bli dyrt så det får bli födelsedagspresent i höst. fanns en massa jag vill ha också men så rik e jag inte. sörjer soffan jag ville ha på chilli också. total utförsäljning till veckan men inga pengar till något sådant :( Är typiskt när man hittar nåt man verkligen vill ha.

får åka in till stan och åka stadsbussar tills jag hittar "min" flirt busschaufför och kan ge honom mitt nummer så kan han trösta mig haha.
sol idag iaf, sommarväder på gång. går bra för min dotter. ska få "tillbaka" min lght, utekväll med syster att se framemot, sthlms resa och malmövistelse att se framemot. vänta på besked den 9e juli.

blir nog bra när allt ändrats om.
Är inte lätt att förvandlas från larv till fjäril :p även om jag är en väldigt gullig larv. Lite glupsk och slö som larver brukar vara men det är ju som det ska. var sak har sin tid ;)
borde prioritera bloggen lite också, saker känns så mkt lättare när man får det ur sig.
En bok och balkongen innan det är dags att hämta lilla hjärtat =)

2 kommentarer:

  1. Blir glad över att det går framåt för Dig! :)
    Kram Louize

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mkt =) ja får hoppas det landar på plats inom snar framtid =)
      kram

      Radera