torsdag 29 december 2011

ifatt

är inte så att jag inte ville jobba... o inte så att dottern faktiskt var sjuk och att vi hade en mindre rolig dag igår
men idag känner jag att det inte bara är minstingen som har återhämtat sig utan även jag...
vi sov ut inatt o nu känner jag mig som en ny människa igen...
inga måsten alls idag... fått gjort lite småsaker som att byta i sängarna, städa bland mina saker, vi gick en liten runda till ica i blåsten så vi skulle få lite luft lekt med minstingen o lite av nya julklapparna...
dottern fixa mat idag hon får ju visa pv att hon kan :p men i gengäld fick jag sätta i dotterns extensions och det är ju ett jobb som nästan tar ett par timmar men nu går det ju bra mkt bättre än när man skulle göra det första gången.

lite annat lugn när mellandottern åkte iväg igår...

fick betalt lite räkningar idag också men många fick vänta men men... går väl jämnt upp med att man får ok lön nästa månad... plus minus noll då...
synd man inte har bättre lön för då hade det kanske lönat sig...
jaja hinner iaf jobba på lör också.

imorgon blir det en sväng till väla... lagom kul utan pengar men småbarnen har 600 vars i julklappspengar som kliar i fingararna spec i sonens.. det ska iväg o handlas fler spel... han ska nog byta in några också...

snart dags summera året... fast orkar nog inte idag, imorgon sover jag ev hos älsklingen... får väl se om jag blir sittandes sj på lör så får jag väl ägna mig åt sånt då hehe

nu ska jag fortsätta mysa med barnen... äldste dottern fick en massa tim burton filmer i julklapp som hon önska sig o idag är vi på alice i underlandet. har ju sett alla förr utom "9" som vi såg för några dagar sen, vi har sett nightmare before christmas också o en dag utan mig såg de beetlejuice... corpsbride och sleppy hollow kvar...
kan inte påstå att jag riktigt förstår charmen med dessa filmer men men...
dricker lite kaffedrinkar med kaluha och kaffe så blir väl svårt att somna sen hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar