måndag 12 december 2011

jul... och ups and downs...

long time no see...

haft en långhelg i julens tecken kan man säga fast ändå har man ju inte gjort det man skulle känns det som.´i fredags blev väl inte så mkt gjort mer än att vi städade. och myste.
i lördags blev det en heldag på shoppingcentrumet. ännu fler affärer som hade öppnat där så nu börjar det faktiskt kännas riktigt stort men eftersom både minstingen och mellandottern var med så kunde man inte vara där hu länge som helst. de blir lätt trötta o uttråkade om man säger så....
men fick iaf handlat det jag skulle så nu är alla julklappar klara förutom till älsklingen som jag fortfarande inte har en aning om vad jag ska ge...  känns lite konstigt att vara klar med klapparna redan men bra =) ska de bara paketeras också.
på söndagen promenera vi till plantagen för att köpa lite blommor så jag kan göra några julgrupper, hitta inte alls mkt av den varan men däremot hitta vi den näst intill perfekta granen. kunde ju inte bara lämna den så var tvungen att köpa den sen fick vi hjälpas åt att bära den hela vägen hem och det är en bit men kvinnor kan hehe...
skulle egentligen bakat men klockan blev mkt så fick strunta i det. blev iaf en kanelbrownie med saffransglasyr och så fick jag gjort pepparkaksdegen. browniesen var riktigt god men jisses så mäktig.

nåt annat vi gjort i helgen är frusit... blåser rätt igenom lägenheten o känns som ingen värme alls på elementen :S eldat nästan 50 värmeljus per kväll men inte har det hjälpt. *suck*

idag har varit en upp o ner dag... segt att gå upp till jobbet, bussarna bråka med mig så kom försent till jobbet...
stressa hem till minstingens julfest men gick ovanligt bra att åka hem..
väl hemma mötes man av lite olika nyheter
min perkulator har gått sönder *depp* stor risk jag har råd med en ny *mer depp* brygg kaffe :S inte alls kul o blir ju aningens dyrt att bara använda min kaffemaskin..
påminelse om att hämta ett av mina paket på posten, måste hämtas senast den 15e.. och postförskott och inga pengar förräns den 19e... faaan så var detmed att ha alla klappar klara, massa julklappar i det paketet ju :s
glad nyhet... fick beviljat pengarna från fonden hehe... turkiet here vi comes... eller...
vet ju itne när minstingen ska opereras eller hur lång tid hon behöver habilitering efter osv...
ska jag åka själv med två yngre barn när ajg själv inte varit närmare utlandet än båten över till danmark?? jo jag har varit i norge också när min pappa bodde där när jag var liten... jag har aldrig varit på en flygplats...
jag är en mes o vet ingenting om  nånting... hur fasiken ska jag reda ut det...
vad behöver man fixa innan resan... hur packar man... sprutor... fan jag vet inget....
men å andra sidan ska ju pengar fram innan också o långt från hela resan är ju betald...
ja där har man ju en del att tänka på...
på sätt o vis skulle jag ju vilja ha mina stora barn med också... sonen lär ju inte vilja... har inte råd tt bjuda döttrarna... fast just nu har de två bråkat som bara den så just nu skulle jag helst vilja åka långt från dem...

hmm mkt att fundera på till nästa år känner jag :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar