måndag 5 december 2011

magsår...

Nu först uppskattar jag verkligen hur mkt bättre ekonomiskt jag har haft det om jag jämför med innan...
nu är det jul och även om jag sagt och faktiskt håller att barnen inte ska få så mkt i år och även om jag inte direkt har så många andra jag tänker ge julklappar till så är det iaf kärvt...  och bli svårt att få ihop det :S
efter ett par veckors stressande över pengar så har magsåret eller katarr el´ler vad det korrekta namnet nu är, kommit som ett brev på posten och innan känns det som om det var nåt man levde med mer eller mindre dagligen nu kan jag inte komma ihåg när ajg senast hade det, skönt..
så ja pengar e inte allt här i världen men att ha så man överlever är jädrigt betydelsefullt...
jaja får hoppas jag lyckas få ihop det till jul iaf...

idag har ajg varit så trött... varit med dottern hos ögonläkaren i fm... blir att börja lappträna igen eftersom ena ögat blivit sämre igen :S egentligen är hon på gränsen på att vara för gammal för att det ska göra nytta men får ju göra ett sista försök...

sen på em fick jag långt om länge ta mig i kragen o fått frestädat, missa ju den i fre pga jobb o de här hemma gör ju inte så mkt i onödan...
skönt när det e klart, ett trevligt telefonsamtal på det o sen hade vi sent adventsmys på kvällen... blev inte mkt av det, jag var trött efter jobb, sen kom älsklingen, de små kom hem sent o så blev det sen middag o allmänt rörigt här...  aningens lugnare idag...
ledig imorgon också, blir väl att ta sig till city gross, baka lite på em kanske?
måste nog felanmäla tvättmaskinen också men det tar emot... den sköljer knappt o centrifigurerar riktigt dåligt. är säkert bara stopp i avloppsröret eller nåt men tvättmaskinen väger bly o jag får inte fram den... vet inte om jag vill rota i det röret heller... rota kan jag men sen gäller det att få ihop det rätt också...

som första gången jag rensa vasken i badrummet... några veckor senare total stopp i toaletten, då hade jg ju stoppat ner vaskröret för långt ner i huvudröret där även det från toa rinner förbi så jättestopp. jättepinsamt när rörmokaren kom...
det ahr jag lärt mig iaf....
efter att jag rensa i vaskröret här i somras så är det nog inte riktigt som det ska vara... många rör som ska sitta exakt rätt... och till saken är att jag inte är ett dugg intresserad av att göra sånt...
men mest vill jag inte felanmäla för att jag hatar "be om hjälp" känns som att det kommer vara nåt pinsamt fel jag gjort, som att man inte ska felanmäla i onödan...
men på sju år har jag bara ringt när ugnen la av och det tog ca tre mån innan jag fick ny spis men inte ringde jag o klaga för det... o så fick jag ringa när huvudsäkringen gick och den sitter inlåst i källaren...  så tjatar väl inte ihjäl mig...

nä nu har intressepilarna haglat tillräckligt för idag...
precis sett raw där kristoffer appelquist var med, känns som evigheter sen jag och syster såg honom i malmö... vill hitta på nåt roligt igen... när man får råd... och tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar