onsdag 28 december 2011

inte som jag tänkt...

jobba i mån o orka inte direkt sitta här... likadant i tisdags...
dessutoom börja flesta barnen bli smått störiga o uttråkade och lata så sådär lagom kul stämning :p o sen är ju svärsonen här så e lite trångt o jag gillar honom men det e ju lite sådär att bo med nån man inte sj valt...
sen igår ringde de o fråga om jag kunde jobba idag också och eftersom det var på favoritstället ordna jag att jag skulle kunna det ävenom jag kanske inte orka ha bara en ledig dag denna veckan men men...
men inatt hade sonen en kompis här så minstingen sov inne hos mig o vid tre började hon bli allmänt orolig o så satte nån form av magsjuka igång... kan vara hennes vanliga krångel med magen som händer då o då men verka värre denna gången...
så var bara o gå iupp o byta på henne o duscha henne ett par gånger tills det var morgon o fick sjukanmäla mig... kändes så dåligt spec som jag tacka ja igår o de har ont om vikarier o så vill jag inte säga nej men å andra sidan har jag ställt upp en del o så mkt är jag inte borta... men men känns inte bra iaf...
sjukanmälde mig imorgon också är hon magsjuk så ska hon ju inte till dagis imorgon... o med tanke på att hon hade ont i magen halva dagen o sen inte ätit nåt så ska hon nog hålla sig hemma... där fick man för att man inte orka jobba... var mer jobb att vara hemma o mer trött nu...
o nu börjar sonen gnälla om att han mår konstigt får väl se... jag har iaf inte tid att var sjuk så det så.

så skulle ajg ju skriva om julen men känns ju som rätt gamla nyheter nu..
var jag, barnen, svärsonen, älsklingen o äldste sonen kom hem ett par timmar... blev så glad att han kom hem ett tag o han verka vara rätt motvillig när fv ringde efter honom... såg på fb att han börjat med julklappen han fick hehe...
hade en ovanligt lugn julafton...
som vanligt blev älsklingen o mellandottern halvnöjda med paketen men mellandottern gilla dem mer o mer efterhand o älsklingen acceptera läget haha...
sj fick jag smycken av älsklingen, spargris av minstingen, presentkort av fd svärmor, vin o blomma av pappa, choklad, smink av äldste dottern och pedometer av yngste sonen o äldste dottern... så nöjd =)

på söndagen gick vi en runda till kyrkogården o min mamma. vi behövde verkligen en lång promenad allihop, även om svärsonen inte gillar minstingens tempo haha...
minstingen fick en fin present av sin kommande klass en almanacka med foto av henne o nya klasskamraterna.
särskolan o särfritids är överlag väldigt kreativa o dottern har gjort många fina saker o gör alltid julklappar i skolan. en stor anledning till att bo kvar här är att jag är väldigt nöjd med särskolan... o det är ju lite man vet vad man har... vill inte chansa med en sån sak...

summan är att jag haft trevlig jul men jag har saknat att inte träffa några släktingar eller rättare sagt några syskon :S två av dem firar visserligen inte jul men men får se om några dyker upp nästa vecka, tur telefon finns iaf så man kan prata med några ibland iaf...
nä nu e det väl snart dags att sova o hoppas att man får sova inatt iaf... hoppas kan man...

imorgon får jag väl handla lite... sen måste jag ta itu med räkningarna o det blir ingen höjdare... :S
fast bra att bostadsbidraget höjdes nästa år iaf... kompenserar ju lite hyreshöjningen :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar