lördag 21 maj 2016

tänk om

Inte kommit igång än idag och nu är dagen nästan slut men så länge det finns hopp...
Sonen körde mig och hämta paketet med möbler i så  nu är man ju rätt sugen på att bara ta tag i balkongen fast behöver köpa något att ha på golvet först innan jag börjar med något. sen behöver jag lite färg resten får komma efterhand. Men jag vill nu!
Kolla upp lite inträden till sommarutflykter och väldans vad priser höjs överallt... Kanske bara ska sitta hemma :p Jag tror det bara hade varit jag som fått kryp av att jag borde göra saker med barnen men jag tror inte tonåringarna e så sugna på att ränna på utflykter i alla fall.
Lagom är bäst och allt kostar ju inte såklart.
Just nu vill jag bara göra saker, se saker, uppleva saker. Men skulle behöva lite respengar och vill ha någon form av sällskap även om jag vet att man kan själv.
Kommer väl en tid för sånt också kan man hoppas.

Just nu borde jag mer fokusera på att plugga, sämst ever. Nervös för att jag inte ska bli godkänd på gamla uppgifter eller att de inte skriver in det så jag inte kan fortsätta plugga hade ju varit typiskt... Ska ju inte behöva vara så men oroar mig ändå.
Det här med att tänka för mycket på vad som kan hända och så kanske det inte ens händer.
Men ändå tänk om?

så istället för att sitta här kanske jag borde sätta fart med det som är viktigt istället. Jag är duktig på att fokusera på fel saker. Blir inspirerad av vissa människor på fb och tänker att så vill jag vara/tänka och sen bara rullar man ner i det vanliga hjulspåret igen. På instagram drömmer mig bort i resebilder och kloka citat och sen är verkligheten här och jag förverkligar inga drömmar/tankar. Skulle behöva nån som sparka mig lite.

Måste få ordning på hemmet i sommar också... Energidränerande stökigt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar