måndag 30 maj 2016

Inte blivit så mycket

Var ett tag sen jag var här, vet knappt ens vad som hänt sen sist. Kämpar på in i det sista och hoppas få tillräckligt med poäng annars blir det ett tråkigt fattigt sabbatsår om man säger som så.
Blev iaf godkänd på mikrobiologi tentan trots att det inte kändes bra var t.o.m förvånande nog närmare att nosa på vg än g nivån så det var kul. Resten har det väl gått lite sämre med. Pluggat så mycket till anatomi tentan så var övertrött och glömde allt när det väl var dags. Lever på hoppet men men finns omtentor. Fick in en dålig labbrapport en timme sent hoppas att den blir rättad ändå men pinsamt dålig blev den.
Nu ska jag få till en sjukdomslära uppsats på 6000 ord och en hemtenta i genetik ska lämnas in på fre kl 12. Spännande hur det ska gå.... Trött och handlingsförlamad mest känner jag men ska väl orka kämpa dessa dagar. Hoppas kan man.
Ja och så har jag en liten uppgift som också ska göras som jag är back med.
Helt slut nu och måste hitta sista orken.

var på studiebesök på genetiken också i förra veckan. Var intressant och kul men deras lokaler inspirera inte det minsta. Dock var det lite jobbigt att vara där och sitta och jobba med kromosomuppsättningar, lite som hitta fem fel.
Senaste gången man var där var 14 år sedan när man skulle få information om minstingen. se hennes kormosomer med den saknade biten. Lite sådär så man kände att det var lite jobbigt att återigen vara där. Det jag mest kommer ihåg från det mötet var när man såg hennes kromosomer på bild och att de sa att hon mer eller mindre med all sannolikhet skulle bli ett kolli. Nu blev det inte så, inte så att hon på något vis är "normal" men det blev långt ifrån så illa som prognosen. Men det var en jobbig stund. Det har varit många jobbiga stunder men livet har gått vidare och dottern har kämpat på =)

Tänkte skriva mer men är bara hungrig, trött, stressad. jag är riktigt en struts när det gäller stress bara sticker huvudet i sanden och tror att saker ska bli gjorda av sig själva, sällan det händer.
Gäller bara att ta första steget sen brukar det rulla på lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar