måndag 2 maj 2016

Lite av ett fiasko.

Tentaresultatet idag :/ Inte godkänd, jag visste ju men man hoppades ändå. hämtar jag ut den och jag missat med ett par poäng bara kommer jag gråta fast å andra sidan vill man ju ha fattat lite åtminstone. Så får man ta reda på hur man gör när man måste göra om det nästa år. Jag är inte förtvivlad, jag visste det var svårt för mig, kemi är ju inte min grej längre, och jag har ju inte alls pluggat så mycket som jag borde då. så får väl plugga i sommar :p
Nu får jag bara hoppas att nästa tenta som är rätt omfattande med en lärare som gör den svårare för var gång går att göra med godkänt annars blir det ett segt år nästa. Jag har ju inte gjort den heller pga sjukdom. så då ska jag klara den också på ett försök och dessutom en som är mkt svårare. Intressant eller inte. Så har kört igång pluggandet på den iaf även om ingen rekordfart direkt.
ett ordspråk jag borde ta till mig är bla att gnälla över att man behöver mer tid när man redan slösar bort den man har är onödigt. ja inte rätt citerat men det är ju lite så det är. JAg hinner inget men jag är långt ifrån effektiv med min tid.
Fått lite sol på mig idag iaf och hämtat en bok på bibblan nu är det bara resten kvar som jag behöver lite stress. Frappé på balkongen har det också blivit fast hade varit mysigare om man någon gång fått ordning på den. Tittat runt på massa olika möbler så bara pengar och hemforsling som behövs :p
Mysigt att det äntligen börjar kännas som lite vår men har inte saknat ljudet av handdriven gräsklippare. De kunde inte gjort det liiiite tidigare idag. Jag är som en gammal ljudkänslig kärring.
Umgåtts med barnbarnet idag också. Han är i sån perfekt mysålder nu. Litet barn men ändå så stor att man kan kommunicera en aning och inte helt mammaberoende. Han var så ledsen när vi skildes åt, pom momo. Mitt lilla hjärta.

Nu borde jag ta tag i pluggandet igen men vill mest sova, och huvudvärken e tung. Hatar att jag är så lättirriterad jämnt och ständigt.
En ensam vecka hade varit ett himmelrike.  Hade planerat för lite roliga saker i sommar men ekonomin verkar sätta stopp för det men jag kan ju plugga istället haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar