torsdag 19 maj 2016

stress och blockering

Jag är verkligen så duktig på att blockera mig själv, distrahera mig själv när jag har mkt att göra. Får väl skylla lite på att jag körde slut mig inför omtentan i lördags men idag känner jag mig mer på g så hoppas jag får gjort något också =) Igår blev det inte mkt gjort ja om man inte räknar städning, handling, tvätt, byta i sängar etc...  Visst behövs ju göras det med men kanske inte just nu.
Hade blodtryckslabb i måndags det gick väl sådär av flera anledningar men inte så svårt när man visste vad man lyssna efter. Lätt "patient" att känna pulsen på också.  Dock kunde inget blodtryck tas på mig då den ena manshetten vad för stor och den andra för liten till lärarens frustration då hon verkligen hade velat ta ett med anledning av mitt EKG. så istället ville hon att jag skulle gå till vc och kolla blodtryck o be de kolla upp EKG med remiss.... men ja... vi får se hur det blir med det.
Man borde väl... gillar inte vc här och spec inte flera av läkarna...

Att de ska vara så svårt att bara sätta fart, det är mindre än 3 veckor kvar och sen kan jag lata mig och städa hur mkt jag vill. OCh med tanke på hur mkt jag har kvar så borde jag verkligen jobba på. Nästa vecka hinner jag inte med mkt då det är ett ganska fullspäckat schema.
Deppat ihop över älsklingen också eller har väl egentligen inte med han att göra men blir väl att man projicerar det dit åt det hållet. Så tråkigt ensam bara, har ju mina barn men är ju inte samma sak,

Gick igenom ekonomin igår och jag har ju räknat helt fel så var ju inget positivt med det heller, faller mina planer lite. (skulle kanske jobbat :p i efterhand kom jag på att jag skulle ju kunnat jobba en månad i sommar och sen varit ledig men ja skitsamma gjort e gjort. ) jaja är världsliga saker, är ju inte så att det handlar om svält eller något.

Nä om man bara skulle ta tag i saker och ting =)
Lite gladare av att solen har återvänt iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar