söndag 1 november 2015

om jag hade orkat

om jag bara orkat, bara haft disciplinen och energin så hade jag suttit och pluggat nu eller kanske varit färdig med pluggandet men böckerna har varit stängda hela dagen. hela helgen... hela veckan mer eller mindre. Tre tentor nästa vecka. var det så här jag skulle vara??
Labbtenta imorgon. kl 8-17... ta bussen kvart i sex...
Och jag vill bara sova och sova.

I veckan hade vi föreläsning om etik och moral. Lite sådär när jag ville bort från mitt jobb och nu sitter man iaf och diskuterar situationer i vården. Men det är kul, lite som filosofi. hade kunnat bara sitta och flumma, diskutera sånt forever.

Minstingen hade sin årliga halloween fest igår. Ja är ju mest jag och stora dottern som fixa och dona. Och jag orka egentligen inte det heller. Resultatet halta vilket inte gjorde något roligare. Men visst samtidigt mysigt med alla barnen och barnbarnet tillsammans... samtidigt...
Blev en runda till kyrkogården med enligt traditionen. Satte ljus i minneslunden till stora barnens gammelfarfar som ligger där och till min mormor och morfar som inte ligger där, Sen blev det lite mer tid vid min mammas grav. Minstingen prata en del med mormor fast hon var långt uppe bland stjärnorna så hon bestämde med mormor att de skulle prata mer när minstingen var hemma igen. Ibland undrar man.

Älkslingen kom senare på kvällen. ovanligt glad och vi har pratat ovanligt mycket idag och just då är det bra men sen mèllan så känner jag att det är så inte bra...  Det roliga är att det inte är "frun" som bekymrar mig utan saker sen tidigare som jag inte kan släppa som helt plötsligt blivit en stor sak. Är väl lite som att jag ska lita på dig men ljuger du en gång kommer jag inte kunna det igen... Och det känns svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar