måndag 9 november 2015

ingen dans på rosor

Har sansat mig lite idag men det här blir inte lätt som en plätt om man säger som så...
Jag är så glad att jag inte ska ha någon jul för nu ska jag begrava mig i detta och så får resten vara.
Började nya kursen idag och det är minst sagt omfattande men det är kul. Cellbiologi. Jag tycker det är så fascinerande hur det funkar. att dessa små celler har en sån aktivitet och kan göra att allt i kroppen fungerar. Hur det samarbetas celler emellan. Hur denna lilla cell styr vad som ska in och ut ur den, kan signalera och ta emot signaler från andra celler för att styra allt. Hur dess kärna kan innehålla all ritning för hur en människa ska vara.
Men lätt är det inte.
så fram till jul ska följande bockas av.
Tenta nästa tors på 8 kapitel i en stor tjock engelsk bok, tenta på engelska. Ett grupparbete om metoder. Ett pargrupparbete om proffessionsutv. En två dagars stor labb där labbrapporten ska skrivas i par, kamratgranskas. ett antal seminarier. en tenta om en månad på 22 kapitel, 600 sidor i samma tjocka engelska bok. en omtenta en vecka senare. och så ska vi börja med kursen cellkemi ett par veckor innan jul.
Så nu är det nästa växel som gäller. Minst sagt. Men ska bli kul nu när jag tänker efter. Det jobbigaste nu är att jag måste göra om tentan för tredje gången,att jag måste plugga det parallellt men men...
Nästa gång jag ska läsa på högskola så ska jag vara iaf 15 år yngre, inte ha barn och bo i samma stad som skolan.

Ja det är väl det som händer i mitt liv...

Älsklingen och jag har väl det så bra som man kan under omständigheterna men ja finns tankar som envisas med att dyka upp o ta ner det roliga...

trött som jag vet inte vad idag.
Plugga lite och sen soffan och sängen.
Imorgon plugga mkt. då två kapitel ska vara klara tills på ons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar