söndag 15 november 2015

plugg plugg

Jag ahr varit duktig och plugga i helgen. Inte så många som stört mig heller går lite lättare då.
Men. Det tar sån tid. Att läsa på engelska, försöka förstå. Det är liksom inte bara engelska orden utan en massa nya begrepp även på svenska och underlättar inte när det är på engelska. Jag kämpar på, inte riktigt i fas men jobbar på det. Vet dock inte hur tentan ska gå på tors när jag inte kommit igenom mer än hälften av sidorna vi ska läsa. 7 kapitel, 30 frågor på varje som ska besvaras. Och framför allt ska det förstås, kunna det. Det är mastigt, det är mycket. En del bitar känns lättare mer bara att lära sig lite och framför allt orden. Vissa bitar är svårare. Kunna all kemin... Underlättar dock att det känns roligt trots allt.

I fredags luncha jag med syrran, trevligt men blev lite stressigt ändå. Sånt vill jag göra mer av när jag ändå är där nere. Utan några direkta lunchkamrater. Jag flyter med än men jag är ju inte direkt efterfrågad.

I helgen har jag även hunnit med att umgås med barnen, tvätta en del. Storstädat minstingens rum och möblerat om det. Skönt att få det gjort är en sån sak som har gnagt att det måste göras. Känns som en lättnad att det är gjort. Så är båda barnens rum fina. sonen fick ju möbler i födelsedagspresent för en månad sen och förra helgen fick vi det klart där inne förutom att han behöver lite mindre småsaker bara,
Barnbarnet och dottern varit här på middag. Barnbarnet ska köra en månad utan mjölk. Känns omständigt och då slipper jag det i vardagen. Mina barn har sina problem men jag är ändå glad man sluppit matallergier av olika slag. Vi får se vad det visar om det är det hans magproblem beror på eller inte. Laktos eller mjölkprotein. Hoppas ju att det inte är något men samtidigt varit skönt med en förklaring.

Tyckte det funka bra med älsklingen, tills igår,,, Nu vet jag inte längre. Känner att jag inte ens orkar bry mig längre... Eller jo klart jag gör men ja....  försvinn bara istället låt mig inte leva som nån jävla jojo... Vet ite om det är jag som inbillar mig saker vilket inte är ovanligt...

Nä plugga en timme sen sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar