söndag 22 november 2015

en morgon när jag vaknar är hela världen vit

Så var vintern på väldigt tillfälligt besök. Men inte så speciellt mysigt denna gången. Grått och töar även om det kom mycket snö men är väl typisk skånsk vinter.
Igår kom vi på att det är första advent nästa vecka och det känns märkligt att man redan ska julpynta (även om de gjort det i affärer i evigheter), fast när det börja snöa igår så kändes lite mer i fas. Ska vi bara se om nån orkar fixa det... själv har jag inte så mycket tid och ork. Dock är jag glad att jag slapp en omtenta minska ju trycket lite. Med betoning på lite.
Igår tog jag dock lite timeoff och börja lite julshopping på väla. Fick köpt ett par julklappar, lite nytt julpynt för är det någon som behöver det så är det jag, ironi. Nästa år får jag faktiskt bara satsa på balkongen för den vill man fixa och bättre med det än en massa småtjafs som inte får plats :p Blir väl sådär med julbak, julgodis etc men men... Vi ska väl hinna mysa lite med allt ljus/glitter och julfilmer.
Vi hann inte med allt vi ville men man kan inte få allt här i världen.
Däremot var jag för första gången inne på mio, varför man aldrig varit där innan vet jag inte  men kan ju bero på att jag inte köper överdrivet med möbler. Affären här var betydligt större än vad den såg ut att vara men så mkt fint var där. Titta framför allt på soffor och ny säng till mig. Det behövs verkligen och inte så att jag bestämde mig men inte långt därifrån. så nu får vi hålla hårt i plånboken ett par månader sen tänker jag slå till. hade velat ha nu meddetsamma men är väl kul att ha nåt att se fram emot också. Bara tanken gör mig glad så är jag också rätt lättroad haha. Är väl lite min fyrtioårskris som still going strong. change change and change.  Men som den oxe jag är så tar ting tid =)

Nu borde jag verkligen sätta mig med grupparbetet men tar emot känns jobbigt bara :p Att lära sig avancerade grejjor på eng är inte min sak än.... snart så...

ps köpte mig en gullig liten hatt igår sån tant man är =) jag och edna i htg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar