torsdag 1 oktober 2015

nära men inte tillräckligt

har pluggat, faktiskt. Mest genom att titta på en massa youtube klipp och det hjälper känns som allt kommer fortare tillbaka då och mer pedagogiskt än vad vi får på skolan men... jag kommer inte honna lära mig tillräckligt tills imorgon och jag tänker att det på något vis ändå är okej. sen kommer omtentan om en månad och då ska jag klara det men ändå... Det känns löjligt men det är ett förnedrande nederlag för mig att få underkänt, att inte klara det. Vet knappt om det ens hänt i mitt liv :p jodå det har det säkert men inte ofta. Men men... Det får vara så denna gången och bara mitt eget fel. jag kunde börjat plugga i början av året när jag börja låna böcker om kemi och matte :p
Men är lite som träning även om man ligger på noll så blir man glad för framstegen som kommer hela tiden även om man är långt från maratonloppet och lite så är jag väl nu. jag fattar mer och mer och mer kommer tillbaka men jag är långt ifrån att klara tentan. Minst sagt blockerande.

nä nu hämta minstingen och en paus. sen utv samtal med sonen idag. Efter det ska sönerna till ikea och köpa sonens födelsedagspresenter så vet man vad man ska göra i helgen.
ikväll räkna på...
Älsklingen var här hela kvällen igår så lite lite gjort då men men... vi prata en del och just nu känner jag att jag kan stå ut några dagar till men ja... känslor vilket skit ;) fast när jag mår så här känns ju ändå livet och allt lite lättare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar