tisdag 13 oktober 2015

börjar snart bli pinsamt.

Hur dålig kunde man vara på att plugga. Börja lite halvhjärtat på grupparbetet men stoppas upp av lite begrepp som man inte kan definitionerna på, som om det skulle hindra en.
jag är som två personer i en. "idioten" som är lat och vill ha snabba kickar, undviker allt som skulle kunna kännas som minsta obehag, tar lättaste vägen eller bara skiter i det. söker omedelbara belöningar. Den "smarta# som vet att idioten har fel i allt, som mycket väl vet vad som lönar sig i längden och vill gå den vägen även om den är lång och inte lätt. Jag vill vara den smarta fullt ut men ändå vinner idioten gång på gång. Tröttsamt. Borde. Måste. Vill. idioten bara övertalar den smarte med alla sina ursäkter. Men nä det håller inte men hur lyckas man kasta ut den man inte vill ha när den har övertaget?
Känns som det finns mer konkreta personer som jag kanske borde tänka likadant om. Även där är det idioten som vinner.
Men jag vill ju inte vara sån. Jag är inte sån egentligen. jag har bara någon gång halkat in på den stigen och vandrat där så nu e spåren vana och djupa. Det kommer krävas massa energi att trampa upp en ny stig men den stigen kommer ju innehålla mål åtminstone, riktiga hållbara mål.

jag får jobba hårdare med mig själv helt enkelt. Fokus på det som är viktigt. Stänga av en del känslor.
Kanske plugga på lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar