lördag 26 juli 2014

Sleepless in Skåne

Är så trött, känns som var evigheter sen jag sov bra. Svårt att somna allmänt missnöjd med allt och måste få rätt på saker o ting o har tankarna väl börjat snurra... O så vaknat tidigt av olika anledningar o inte kunnat somna om.  Senaste dagarna har varit extremt varma hos syster vilket inte underlättat... O inatt skulle jag sova tänkte jag... Tills älsklingen ringde i sa att han tänkte komma o då blev det inte tidigt isäng. Bär vi väl ska sova så kan inte han somna för att barnen ute låter så mkt. Själv hade jag hellre sovit med fönstret öppet... Men bittermus/martyr som man är sitter man här o väntar på tystnad. Vi har en muslimsk (tror jag) i källaren i grannhuset och där e se vakna länge och vuxna i lokalen o barnen ute o leker. Som sagt stör inte mig så men men. Är ju inte varje dag heller.

Mer positivt är att vi har haft ett par mysiga/trevliga dagar hos syster. Dock för varma men kan man ju inte rå på... Minigolf i värme i 2 1/2h kan knäcka men det gick bra det med, törstigt hehe. Dagen efter vill vi till svarte badet utanför Ystad. Kom på ett tåg men visa sig att den inte kunde köra ända fram, hoppa av vid hållplatsen efter o vänta på nästa tåg, detta skulle gå men vid nästa hållplats igen får vi reda på att även det ska vända innan vår destination. Slutar med att vi hamnar på rosengårdsbadet. Där vill såklart inte minstingen i så jag sitter ett tag med henne i plaskdammen o sen vill hon till filten. Var så jag kände mig småbitter. Sur, grinig, huvudvärk, övervarm, pms men jag överlevde o dagen avslutades på en sval gård och grillning. Sista dagen orka vi inte så mkt. Shopping på netto hehe. Fynda lite roligt för billig peng och badskor  till minstingen. Ja o sen hem o inom affär innan vi kunde landa hemma genomsvettiga o här sitter jag nu....

Trött så jag skulle kunna bunta ihop alla som är i närheten o kasta långt bort. Öppna fönstret o skrika: visa hänsyn klockan e tolv några av oss vill sova!

Men annars är jag glad att jag fått umgåtts med syster o hennes familj. Hon är så snäll. Han träffa andra syater snabbt vid badet men jag satt ju som sagt uppe o de bada...

För fasiken gå hem o lägg er eller ner i lokalen :-P

Kom världens minsta regnskur i em, lite mer hade inte skadat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar