söndag 13 juli 2014

high and low

jobbhelg, inget vidare men å andra sidan så jobbar jag bara denna helgen under sommaren så kan jag väl leva med =)
Idag var det dock lite obehagligt när man kom till jobb och det var lite upp o ner och brukaren, kunden, eller whatever som är det korrekta namnet nu, inte var där. men till slut så fick man reda på vad som hade hänt och resten av jobbdagen fick man sitta i ett tråkigt rum på sjukhuset extrakul när man varken hade mat eller pengar eller nåt..  Känner att mitt jobb och liv är för lika ibland. lite störigt hur dåligt info funkar på jobb med spec på helger...

jag är glad att det är svalare väder och sen igårkväll har det regnat mer eller mindre hela tiden. gör inte mig nåt med ett litet avbrott i solandet. hellre det än svettas ihjäl :p
Mysig dejt med älsklingen igår. Gick i skogen i fint duggregn och lukta så gott. Våt skogsjord, barr, hav.  Skymning... som vilken tonåring som helst på rymmen där vi ställde oss under några träd :p Igår upptäckte jag att han helt glömt hur gammal jag e så nu e vi snart jämnåriga, men visst vi kan köra på det låter bättre =)

för engångsskull har mina naglar växt lite så nu är det sånt roligt när man känner att de tar i på tangentbordet och på mobilskärmen. Borde passa på att måla dem med innan de går sönder som vanligt. mindre diskning bättre naglar. ja jag vet man kan ha handskar men känns inte rätt.

Knappt träffat minstingen i helgen men det jag har gjort har räckt. sur, trött och gnällig.
Jag o mellandottern funkar sådär med... när minstingen ska till korttids ska jag hålla mig för mig själv så mkt som möjligt.
Saknar mitt vardagsrum med fortfarande... men ja nu kan man ju sitta på balkongen eller hålla mig i min säng. sällan nåt av intresse på tvn heller längre. Bebisskrik varje kväll e tröttsamt med spec när jag jobbat men jag ska väl inte vara så gnällig eller nåt men önskar jag hade mer ork åt barnbarnet. Minstingen tar ju mesta av min energi och ja massa annat som med tar energi. Men barnbarnet är gulligt och nu kan man ju mysa och busa lite med. dock är jag väl inte favoriten av förklarliga skäl.

börjat fundera på höst och inköp som hör dit. Minstingen o sonen behöver en hel del kläder och skor känner jag på mig. Börja med att leta runt lite efter regnkappa till dottern men jag giter inte är inte min grej, får fråga dottern om saker jag vill ha så får hon leta o skicka förslag :p nån modebloggare blir jag inte. ja inte nån storbloggare heller för den delen.

nä börjar bli dags att dra sig in i sängen... läsa eller se nåt på netflix. Glad att jag kommit in i läsandet igen. läst flera bra böcker på sistone och så börjar jag närma mig slutet på harry potter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar