söndag 20 juli 2014

inte som tänkt men ändå

så då har den barnledigheten försvunnit eller ja e ju några timmar kvar men i alla fall... Inga sovmorgnar, barnbarnet väcker en vareviga morgon visserligen inte i ottan men allra senast halv åtta... oftast innan sju o jag vill sova ut men men...
jag o mellandottern har väl haft våra duster här hemma men igår funka det faktiskt bra. vi gjorde i princip ingenting men kändes helt ok. Skulle åkt iväg till ouletområdet i vår håla men bussen var helt överfull och sen så kom inte iväg o sen orka vi inte vänta på nästa. Köpte glass vid hållplatsen och satte oss på ett par stenar i skuggan, efter nästan en timme där så förflytta vi oss säkert tio min o hamna på en skön bänk i skuggan där vi säkert satt i en timme... sen fick vi ge oss ut i solen en snabbis inom affären för att slutligen hamna på gården där vi satt tills det var kväll. Beställde hem pizza för att lyxa till det när det bara var vi två. gjorde misstaget att återigen prova ett ställe som vi inte varit så nöjda med... o urrk var inte alls gott :(

i fre jobba jag så var inget upphetsande med den dagen. varmt mest o jobbigt.  älsklingen kom på kvällen och sov över, var helt ok...

tror jag dricker för lite, för varmt o lite pms, lite ensam o uttråkad eller omotiverad till att göra nåt själv inte kommit iväg o badat eller nåt... tråkigt men jag får ju skylla mig själv...
betalt räkningarna idag :s som vanligt inget roligt men denna månaden ska jag inte klaga för i utgifterna ingår ju sthlm resa så det är ju faktiskt lyx. sen att det blir fattigt fram till dess är ju självvalt. eller ja hade ju varit taskigt att inte komma o besöka henne, stora dottern alltså. ska besöka Eskilstuna zoo en dag också och upptäcka lite av sthlm en dag. kanske hinna se Nynäshamn första dagen.

nä nu är det dags att handla för ett par dagar framåt innan minstingen kommer hem i em. mån o tis är det jobbdags o sen ska jag spendara x antal dagar i malmö vilket jag verkligen ser framemot =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar