onsdag 16 juli 2014

latar mig...

lata dagar, lite jobb då o då men kan jag leva med. så skönt att bara vara hemma fast risken är att jag slappar för mkt men med dåligt samvete att jag inte använder tiden tillräckligt effektivt så då blir det ju varken hackat eller malet.
idag ska det städas lite, packa för minstingen ska till korttids fyra nätter. Och jag börjar känna ångest för hur jag ska använda dessa värdefulla dagar på bästa sätt. Ja på fredag ska jag jobba men annars då?
Inga pengar alls förutom ett par kronor så det begränsar ju lite också... fundera på malmö imorgon men hur kul är det utan pengar? vet inte...
hade varit skönt att bara vara hemma med men jag o mellandottern skulle behöva paus minst sagt o hon lämnar inte huset. Jag är så trött på att vi går uppe på varandra hela tiden. och visst det är mysigt att träffa barnbarnet varje  dag men ändå... jag vill inte bo med en baby på heltid. Dåligt samvete för att jag känner så. läser en blogg som ahr en liknande situation ja förutom att där e dottern yngsta barnet och finns rum för det men ändå. jaja det är som det är, vad ska jag göra åt det?

men det är sommar o ledigt o skönt =) mer lagom väder i min smak. får vara lite effektiv nu så kan vi hänga ute på gården efter lunch. så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar