onsdag 9 juli 2014

bryr mig inte

jag vet man ska inte klaga på vädret osv men jag verkligen, verkligen vantrivs när det är så här varmt. 25grader max tycker jag. blir bara på dåligt humör, huvudvärk och svettas ihjäl. var inget kuliga dagar på jobb direkt, där man inte får öppna och luften bara är varm kvav och unken... Hemma är det lite bättre för som tur är blåser det ju i alla fall men särskilt kul nä... inte orkat göra mkt av det jag skulle göra idag. satt på en maskin tvätt och varit en snabbis på affären då man höll på att smälta bort...
Vi tog oss ner en runda till stranden idag med. jag, minstingen, mellandottern och barnbarnet men var sådär halvkul av flera anledningar så åkte hem igen med nästa buss, ja nu går de inte spec ofta så vi var där väl ca en och en halvtimme. var skönt att doppa sig men för långgrunt så skulle man vilja ha det djupare så får man slås med ålagräs och tång. enorma maneter höll mig också sällskap.
 Gult och torrt ute kan inte tro att man inte ens hunnit till mitten av juli men maj, juni och september är mer min kopp te så att säga.

Imorgon är det jobb igen och så kommer sonen äntligen hem (hoppas jag).

snart sängen efter ett par liter vatten till. kokt hjärna. men är ju sommarlov iaf =) även om jag vakna kvart i sju idag.
Ganska tomt och tråkigt sen dottern åkte hem igår med...
O inga pengar..

men annars är det bra =) speciellt om jag ligger stilla på min säng där det fläktar rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar