lördag 4 april 2015

tiden går undan

och har egentligen inte alls tid att sitta här nu heller. De ringde från jobb och lämna meddelande på svararen och undra vad som hänt idag. Blev genast lite svettig och fick logga in på jobb för att kolla om jag sett fel ang min semester men nädå jag har semester idag. Ringde upp och visade sig att det var vikarien som var sjuk och inte ersatts men på helgerna är det sämre koll då det är en annan grupp som sköter bemaningen. Ville jag skulle komma in o jobba, jo säkert. Är fan hemskt när sånt händer min kund ska upp kl 9 enligt eget val och nu är kl snart halv tolv och ingen vikarie än... Tyvärr inte första gången sånt händer heller. Men detta är ju rent slarv känns det som.

för egen del har veckan bara sprungit iväg känns det som.
I lördags var vi en runda på shoppingcentrumet för att köpa skor till sonen och ett par andra saker men alldeles för många kronor rullade iväg. Det är ju fan att man som vuxen inte kan sköta sig... rejäl ångest på det så fick tröstäta och slösa ännu mer pengar. det som var kvar gick till att köpa påskmiddagen så nu är det i princip tomt i kassakistan. jaja köper man inget onödigt iaf kan man hoppas hehe. nä nästa månad blir det hårdhandskarna. med både det ena och det andra.

Minstingen var några dagar på korttids och ett par av dem spendera jag hos älsklingen och jobb. Men nja... var sådär bra. Jag är så krävande nu för tiden. Det är så mkt i mitt liv som är rörigt och inte bra just nu och jag vill bara att han tar hand om mig men funkar inte riktigt så. så en massa tjafs, tårar. blir ju inte bättre av att män o kvinnor kommunicerar olika, kulturkrock och stora språksvårigheter.
Men ja... jag får väl rycka upp mig, är ingen som kommer och räddar mig direkt.
Ett par sköna dagar hemma med bara sonen. Välbehövligt. fick handlat påskmat och gjort ett försök att få ordning här men inte uppnåt nåt resultat känns som ett evighetsgöra. aå igår kom mellandottern och barnbarnet hem. Vi ska så inte bo ihop...

Nu borde jag stressa på med maten. fixa revben och kycklingbenen igår och en passionsmoussetårta. tårtan blev tyvärr inte riktigt bra i smaken men hoppas den bättrat på sig när den stått över natten.
Nu bakar jag bröd och sen ska jag fixa en potatisgratäng och en potatissallad, steka prinskorvar och köpeköttbullar (barnen vill hellre ha det), koka o färga ägg. sen e det ju mest lite lax, kallskuret, sill och ostar som ska plockas fram. hoppas det blir ok iaf.
syster kommer med familj och äldste sonen så lagom många förutom att vi saknar en stol. stolar är ju en förbrukningsvara här där vissa slår sönder dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar